|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
یک مقام مسوول در نیجریه همچنین تاکید کرد: نیروهای ارتش نیجریه و چاد موفق شدند شهرک دماساک را پس از درگیری های شدید با تروریست ها، تحت کنترل خود در آوردند.
یک مقام امنیتی چاد از هلاکت 200 تن از عناصر تروریستی بوکوحرام در درگیری با نیروهای ارتش نیجریه و چاد در شمال شرقی نیجریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام امنیتی چاد که نامش ذکر نشده است، گفت: در پی حملات مشترک نیروهای ارتش نیجریه و چاد علیه گروه تروریستی بوکوحرام برای باز پس گیری شهرک دماساک واقع در شمال شرق نیجریه، 200 تروریست به هلاکت رسیدند.

به گفته این مقام امنیتی، در این عملیات زمینی و هوایی که از روز یکشنبه علیه تروریست های بوکوحرام آغاز شده است، 10 تن از نیروهای ارتش نیجریه نیز کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

یک مقام مسوول در نیجریه همچنین تاکید کرد: نیروهای ارتش نیجریه و چاد موفق شدند شهرک دماساک را پس از درگیری های شدید با تروریست ها، تحت کنترل خود در آوردند.

این در حالی است که شهرک دماساک واقع در شمال شرق نیجریه، در ماه نوامبر (آبان ماه) به کنترل تروریست ها بوکوحرام در آمده بود.

نیروهای ارتش های نیجریه و چاد از روز گذشته (یکشنبه) حمله مشترک زمینی و هوایی را علیه گروه تروریستی بوکوحرام مستقر در شمال شرقی نیجریه آغاز کردند.

این عملیات پس از تصویب ایجاد یک نیروی نظامی منطقه ای 10 هزار نفری در اجلاس روز جمعه اتحادیه آفریقا برای مبارزه مشترک علیه بوکوحرام آغاز شد.

بوکوحرام روز شنبه گذشته با گروه تروریستی داعش بیعت کرد.

گروه تکفیری بوکوحرام که فعالیت های تروریستی خود را از 6 سال قبل در نیجریه آغاز کرد، موجب آوارگی هزاران نفر از شهروندان این کشور و فرار شمار زیادی از آنان به کشورهای اطراف شده است.

این گروه طی ماه های اخیر دامنه حملاتش را به کشورهای همجوار نیجریه گسترش داده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین