|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
دست کم 9 نفر بر اثر اصابت ضربات کارد در جریان یک حمله تروریستی در ایستگاه راه آهن شهر گوانگژوی چین، زخمی شدند.
این حادثه ساعت 18 و هشت دقیقه صبح امروز جمعه و در حالی رخ داد که دو نفر با هویتی ناشناخته، با کارد به جان مسافران داخل یکی از ایستگاههای شهر گوانگژو در جنوب چین افتادند.

اداره پلیس شهر گوانگژو با اعلام این خبر در تارنمای اختصاصی خود نوشت: مهاجمان در این حمله حداقل 9 نفر را زخمی کردند که حال چهار تن از آنان وخیم گزارش شده است.

این دو پس از حمله به مردم با نیروهای انتظامی داخل ایستگاه درگیر شدند که یکی از آنان به ضرب گلوله پلیس کشته می شود.

اداره امنیت عمومی و پلیس شهر گوانگژو همچنین اعلام کرد که یکی از مهاجمان توسط نیروهای پلیس دستگیر شده است.

پس از وقوع این حادثه ایستگاه قطار و مناطق اطراف آن بی درنگ به محاصره پلیس در آمد.

پلیس شهر گوانگژو همچنین اعلام کرد که تحقیقات درباره علل این حادثه همچنان در دست بررسی است.

وقوع حملات تروریستی در اماکن شلوغ و بویژه ایستگاه های راه آهن در چین موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز وقوع این گونه حوادث سابقه داشته است.

در یکی از مهمترین حوادث از این دست، 10 تروریست سیاهپوش که مسلح به سلاح سرد و مواد منفجره بودند، در دهم اسفند 92 در ایستگاه راه آهن شهر کونمینگ در استان یون نن در جنوب غرب چین است که در این حادثه 92 مسافر این ایستگاه کشته شدند.

این گروه همچنین هفتم مرداد همان سال، در عملیات تروریستی دیگری ایستگاه های پلیس و ادارات دولتی همین منطقه را مورد حمله قرار دادند که این عملیات نیز بر اساس گزارش پلیس منطقه سین کیانگ، 33 کشته و 133 زخمی از مردم دو نژاد ایغور و هان داشت.

عملیات تروریستی در چین طی دو سال گذشته بیش از 400 کشته به جای گذاشته است و همین موضوع باعث شده دولت چین در این مدت عملیات وسیعی را برضد گروههای جدایی طلب سازماندهی کند.

دولت چین بر این باور است که گروه های جدایی طلب مسبب این گونه حوادث بوده و اعضای این گروهها درصدد تاسیس دولت مستقل تحت عنوان ترکستان شرقی هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین