|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
سیدضیاء هاشمی عصر جمعه پیش از برگزاری آیین پایانی نخستین جشنواره فیلم های علمی اهواز در جمع خبرنگاران افزود:در فضای جدید، نگاه و توجه به دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنری رشد یافته و حرکت های علمی و هنری جهادگونه است.

وی، عزم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تداوم سنت های حسنه در عرصه فرهنگ و هنر خواند و گفت:در این چارچوب بنا نیست که به دوران افراط و تفریط گذشته برگردیم.

هاشمی گفت: وزارت علوم و دولت در حوزه فعالیت های فرهنگی، نگاه همدلانه دارد و در برگزاری جشنواره های علمی از دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در این چارچوب نیز، وزارت علوم نقش ستادی خود را ایفا کرده و در عرصه تصدی گری فعالیت ها وارد نمی شود.

هاشمی در ادامه سخنانش، با ارزشمند خواندن برگزاری جشنواره فیلم های علمی اهواز گفت: برای کار علمی و ترویج و تولید ایده های علمی از فیلم که ابزار کارآمدی است، به خوبی استفاده نکرده ایم.

وی با بیان حضور 500 اثر خارجی و 250 اثر داخلی در این جشنواره بین المللی، اظهار کرد:از این مجموع، اثر 110شامل 40 اثر داخلی و 70 اثر خارجی قابل تقدیر شناخته شد.

هاشمی گفت: شاخص های ارزشمندی در این جشنواره وجود دارد که نشان می دهد جشنواره ای قوی و غنی بوده و قابل قیاس با بسیاری از جشنواره های بین المللی است.

جشنواره فیلم های علمی اهواز از سوم اسفند در اهواز آغاز به کار کرد و امروز هشتم اسفند به کار خود پایان می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین