کد خبر: ۳۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
وی با تاکید بر نقش موثر تعاون در کاهش فقر و توزیع عادلانه ثروت، اظهار کرد: بخش تعاون در کاهش فقر و نابرابری و افزایش سرمایه‌های اجتماعی به ویژه کم کردن فاصله میان تولید و مصرف نقش موثری دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت و تحویل 2.5 میلیون واحد مسکن مهر خبر داد و بر لزوم فرهنگسازی و معرفی برند تعاون به عنوان یک برند مطرح و قابل قبول در کشور تاکید کرد.

 سیدحمید کلانتری در نشست سالانه تعاونگران که در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، گفت: ارتقای بخش تعاون نیازمند تفاهم ملی است و این اجماع و تفاهم ملی هنوز به دست نیامده است.

وی با تاکید بر نقش موثر تعاون در کاهش فقر و توزیع عادلانه ثروت، اظهار کرد: بخش تعاون در کاهش فقر و نابرابری و افزایش سرمایه‌های اجتماعی به ویژه کم کردن فاصله میان تولید و مصرف نقش موثری دارد.

کلانتری ادامه داد: برای آنکه بخش تعاون همانند بسیاری از کشورها به عنوان یک رکن مهم اقتصادی مطرح شود و نقش آفرینی بیشتری داشته باشد، نیاز به فرهنگ سازی دارد و اعتقاد به بخش تعاون است که موجب شفافیت نگاهها به تعاون می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از ساخت و تحویل 2.5 میلیون واحد مسکن مهر از طریق تعاونی‌ها خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد حمل و نقل برون شهری توسط تعاونی‌ها انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به وجود 100 هزار شرکت تعاونی در 120 رشته اقتصادی افزود: این تعاونی‌ها در بخشهای توزیعی،‌ تولیدی، علمی و خدماتی فعالند و نزدیک به پنج میلیون نفر در سراسر کشور عضو این تعاونی‌ها هستند.

کلانتری با بیان اینکه نباید به تعاون و تعاونی‌ها به عنوان شهروند درجه دو و سه نگاه شود، بر ضرورت معرفی برند تعاون به عنوان یک برند مطرح و قابل قبول در کشور تاکید کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از دولتمردان و نمایندگان مجلس خواست تا برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر بخش تعاون توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین