|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۳۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته با حضور در مجلس در موافقت با این بند الحاقی (که مجوز سپرده گذاری ٤ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلاری به صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرحهای توسعه ای را در میدانهای مشترک نفتی و گازی می داد، )گفته بود:‌ بهترین بخش برای سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی، نفت است
پیرو تاکید وزیر نفت مبنی بر تسریع در توسعه میدانهای مشترک نفتی و گازی و نیازمندی این صنعت به منابع مالی، مجلس در جریان تنظیم بخش درآمدی لایحه بودجه ٩٤، با تأمین مالی ٤,٨ میلیارد دلاری طرحهای توسعه ای میدانهای مشترک نفتی و گازی از منابع صندوق توسعه ملی، موافقت کرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ٥ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی موارد ارجاعی بخش درآمدی لایحه بودجه ١٣٩٤، با بند الحاقی ٢ تبصره ٢ موافقت کرد.

نادر فریدونی گفت: به موجب این بند الحاقی، به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود به‌منظور پرداخت تسهیلات برای اجرای طرحهای توسعه‌ای در میدانهای مشترک نفتی و گازی که به تصویب شورای اقتصاد رسیده، مبلغ ٤ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار در بانکها سپرده‌گذاری کند.

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی، کمیسیون انرژی، با بیان این که همه تلاشها برای شتاب در بهره‌برداری از میدانهای مشترک است، افزود: این پیشنهاد از کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق و در نهایت در صحن مجلس بررسی و تنظیم شد.

این نماینده مجلس گفت: هم‌اکنون بخش درآمدی این موضوع تصویب شده است؛ از این‌رو، بخش هزینه‌ای آن در روزهای آینده بررسی می شود.

به گزارش شانا این بند دو بار مراعا ماند.

بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته با حضور در مجلس در موافقت با این بند الحاقی (که مجوز سپرده گذاری ٤ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلاری به صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرحهای توسعه ای را در میدانهای مشترک نفتی و گازی می داد، )گفته بود:‌ بهترین بخش برای سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی، نفت است؛ زیرا اگر نفت آسیب ببیند، صندوق توسعه نابود خواهد شد؛ چرا که منبع درآمدی این صندوق، نفت است.

وی تاکبذ کرده بود: قرار نیست وزارت نفت از صندوق توسعه به صورت مستقیم وام بگیرد، بلکه این کار به صورت سپرده گذاری انجام می شود؛ ما برای کارهایی که باید انجام دهیم، وام می گیریم و بازپرداخت آن نیز روشن است.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین