کد خبر: ۳۸۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
در این بخشنامه که علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه ابلاغ کرد، آمده است: در اجرای مواد ۱ و ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از معلمانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه آنان می‌گذرد، اجرایی شده است.

رتبه‌بندی معلمان جدید، فاقد رتبه و جامانده‌ها آغاز شد.

 وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرآیند رتبه‌بندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید الاستخدام، افراد جامانده از رتبه‌بندی و معلمانی که تا کنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشده‌اند، خبر داد.

در این بخشنامه که علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه ابلاغ کرد، آمده است: در اجرای مواد ۱ و ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از معلمانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه آنان می‌گذرد، اجرایی شده است.

 در این اطلاعیه که با اعلام سامانه رتبه بندی به نشانی HRM.MEDU.IR برای ثبت درخواست فرهنگیان، عنوان شده است: فرایند ارزیابی و رتبه بندی معلمان جدید الاستخدام و افراد جامانده از رتبه بندی برای بارگذاری مستندات و مدارک توسط داوطلبان از هفته آینده آغاز و اطلاع رسانی انجام می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش از استان‌ها خواسته است با فوریت نسبت به تشکیل هیات ممیزه استان و شهرستان با ترکیب تعیین شده بر اساس ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان و ماده ۱۷ و ۱۸ آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان اقدام کنند و صورتجلسه هیات ممیزه استان به صورت مستمر در پایان هر هفته به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.

همچنین از ادارات کل استانی خواسته شده است نسبت به آموزش مدیران و معلمان و سایر مجریان رتبه بندی در کوتاه‌ترین و موثرترین مسیر برای بهبود کیفیت و حفظ سلامت رتبه بندی در دو هفته آینده به طور مستمر از همه فرصت‌ها و ابزارهای موجود در استان برای توجیه همکاران و عوامل اجرایی استفاده و گزارش عملکرد حداکثر تا تاریخ ۱۵ آبان به این مرکز ارسال شود.

این وزارتخانه ضمن تاکید بر ضمن رعایت آیین نامه و شیوه نامه رتبه‌بندی همچنین خواستار رعایت سرعت و دقت در ارسال مستندات ۵ گانه مربوطه (مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، ضمن خدمت، ارزشیابی سالیانه ، امتیاز تربیت معلم) مطابق با مدارک و مستندات موجود در پرونده پرسنلی فرهنگیان شده و تاکید کرده است که بررسی روزانه کارپوشه مدیر بلافصل، امور اداری، حراست و گزینش منطقه محل اشتغال مشمول به منظور بررسی و تعیین تکلیف امتیازات مورد تاکید است.

وزارت آموزش و پرورش از هیات ممیزه شهرستان و استان خواسته است به صورت روزانه پرونده الکترونیکی رتبه بندی افراد را بررسی و نسبت به تعیین رتبه استحقاقی و ادامه فرآیند تا صدور احکام کارگزینی اقدام کند و پس از باز شدن سامانه و امکان بارگذاری مدارک و مستندات همکاران جدید الاستخدام و جامانده اطلاع رسانی گسترده همراه با آموزش و توجیه جهت بارگذاری مدارک و دقت در اصالت صحت مدارک به همکاران مشمول صورت پذیرد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین