|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۳۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
نخست وزیر عراق در استقبال از رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه در بغداد گفت که داعش امنیت اروپا و تمام جهان را به خطر انداخته است.
"پیر دی ویلیرز" رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه با "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بغداد دیدار کرد.

عبادی در این دیدار تاکید کرد که تهدید داعش موجودیت ما را به مخاطره انداخته و امنیت اروپا و تمام جهان را نیز با خطر روبرو کرده که بر ضرورت همکاری و هماهنگی با نیروهای عراقی برای مقابله با آن تاکید دارد.

در این دیدار دیدگاه‌ها درباره مسلح کردن، آموزش دادن و افزایش عملیات هوایی و مشارکت در به اشتراک گذاشتن اطلاعات و جلوگیری از پیوستن تروریست‌ها به داعش مورد تبادل قرار گرفت.

چند روز پیش حیدر العبادی تصریح کرد که وی نسبت به ادعاهای ترکیه در این رابطه که مرزهای عراق برای گشت زنی بسیار گسترده و طولانی است، شک و تردید دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: آنها (ترکیه) می گویند، مرز بسیار گسترده و طولانی است و آنها نمی توانند مرز را کنترل کنند. من معتقدم آنها می توانند مرز را کنترل کنند. این به نفع شرکای ما است تا ورود تروریست ها به عراق را متوقف کنند.

ترکیه مرزهای طولانی و مشترکی با عراق و سوریه دارد و تاکنون نتوانسته است تا مانع ورود شبه نظامیان مسلح به خاک این دو کشور شود. داعش بخش های زیادی از عراق و سوریه را تصرف کرده و در این مناطق خلافت اعلام کرده است.

هزاران جنگجوی خارجی برای پیوستن به گروه‌های تندرو تاکنون وارد عراق و سوریه شده اند. بر اساس آمارهای یوروپل، بیش از 5 هزار اروپایی تاکنون برای پیوستن به شبه نظامیان تندرو در خاورمیانه، خاک کشورهای خود را ترک کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین