|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
سی‌ و سومین جشنواره فیلم فجر با اعلام اسامی برگزیدگان بخش‌های سودای سیمرغ، هنر و تجربه، نگاه نو و سینماحقیقت به کار خود پایان داد.بنابراین سعید آقاخانی و باران کوثری بهترین بازیگران نقش اول مرد و زن و سحر دولتشاهی و هومن سیدی بهترین بازیگران نقش مکمل زن و مرد جشنواره سی و سوم شناخته شدند.
مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم اکنون (چهارشنبه شب) با حضور مشاور رییس جمهوری در امور فرهنگی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و دست اندرکاران حوزه سینما در برج میلاد تهران درحال برگزاری است.


بخش مسابقه «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر طبق اعلام مسئولان قرار بود در سه قسمت معرفی بهترین پژوهش و متن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شاهد اهدای سیمرغ باشد که طبق آرای هیات داوان جوایز این بخش به این ترتیب اعلام شد.

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم اکنون در برج میلاد تهران درحال برگزاری است.

«سمفونی استیضاح» برنده بهترین پژوهش و متن

محمدعلی شعبانی تندیس ویژه بهترین پژوهش و متن جشنواره سی و سوم فیلم فجر را در حالی برای نگارش اثر «سمفونی استیضاح» به دست آورد که در این مسیر رقبایی چون محسن خان جهانی برای پژوهش فیلم مستند «آزادراه» و آریا شفائی پور برای پژوهش فیلم مستند «سفر به آمادای» پیشاروی خود داشت.

«سمفونی استیضاح» در حقیقت فعالیت های سیاسی شهید دکتر عبدالحمید دیالمه از فعالان سیاسی دهه 40 و 50 به خصوص در سال های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی و استیضاح ابوالحسن بنی صدر را تا تاریخ هفتم تیرماه سال 1360 و ماجرای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت این فعال انقلابی به تصویر می کشید.

 تندیس ویژه بهترین کارگردانی در دستان مهدی گنجی

هیات داوران دیپلم افتخار این بخش را به محمد کارت کارگردان مستند «بختک» اهدا کرد.

فیلم مستند «می خوام شاه باشم» به کارگردانی مهدی گنجی در حالی جایزه تندیس ویژه بهترین کارگردانی بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد که در کنار نام وی اسامی هنرمندانی معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان» و محمد کارت برای فیلم «بختک» به چشم می خورد.

«من می خوام شاه بشم» مستندی درباره «عباس برزگر» یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال ها است با کمک خانواده اش از توریست های خارجی پذیرایی می کند و آنها را به دیدن عشایر می برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد و قصد دارد تا عشیره خود را تشکیل بدهد و در این مسیر باید با یکی از زنان عشایر ازدواج کند تا بتواند با کمک فرزندان خود عشیره و ایل خود را تشکیل دهد و بر آنها حکومت کند.

 «آتلان» سیمرغ بهترین فیلم را ربود

سرانجام جایزه آخرین بخش «سینما حقیقت» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به معرفی بهترین فیلم اختصاص داشت که این جایزه به فیلم «آتلان» به تهیه کنندگی معین کریم الدینی اختصاص یافت.

معین کریم الدینی در حالی این جایزه را به دست آورد که در رقابتی تنگاتنگ با هنرمندانی چون محسن خانجهانی تهیه کننده فیلم «آزاد راه»، فرشاد افشین پور تهیه کننده فیلم «سفر به آمادای» قرار داشت.

همچنین لازم به ذکر است جایزه ویژه هیات داوران این بخش به فرشاد افشین پور فیلمبردار مستند «سفر به آمادی» اهدا شد.

بخش مسابقه «نگاه نو» سی و سومین جشنواره فیلم فجر طبق اعلام مسئولان قرار بود تنها در سه قسمت معرفی بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شاهد اهدای سیمرغ باشد که طبق آرای هیات داوان جوایز این بخش به این ترتیب اعلام شد.

 «چهارشنبه 19 اردیبهشت» برنده بهترین فیلمنامه

پیش از اهدای سیمرغ بلورین این بخش هیات داوران دو دیپلم افتخار را به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای نگارش فیلمنامه «جامه دران» و مریم مقدم و بهتاش صناعی ها برای نگارش فیلمنامه «احتمال باران اسیدی» به عنوان اثر اوریجینال (غیراقتباسی) دریافت کردند.

اما علی زرنگار، وحید جلیلوند و حسین مهکام سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره سی و سوم فیلم فجر را در حالی برای نگارش اثر «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به دست آورد که در این مسیر رقبایی چون مریم مقدم و بهتاش صناعی ها برای نگارش فیلمنامه «احتمال باران اسیدی»، امیرحسین عسگری برای نگارش فیلمنامه «بدون مرز»، حمیدرضا قطبی و ناهید طباطبایی برای نگارش فیلمنامه «جامه دران»، و آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای نگارش فیلمنامه «ناهید» پیش روی خود داشت.

محور اصلی ماجرای فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» بر اساس یک آگهی بخش نیازمندی های روزنامه همشهری است که باعث حضور تعداد زیادی از مردم در یک نقطه مشخص می شد و همین مساله پای پلیس را به ماجرا برای برقراری نظم باز می کند و این امر داستان های بعدی این فیلم را پیش می برد.

 سیمرغ بهترین کارگردانی در دستان وحید جلیلوند

وحید جلیلوند در این بخش جایزه تندیس جشنواره در کارگردانی را به دست آورد اما سیمرغ بلورین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش «نگاه نو» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به امیرحسین عسگری کارگردان فیلم «بدون مرز» رسید که وی در این مسیر با حضور هنرمندانی چون حمیدرضا قطبی برای کارگردانی فیلم «جامه دران» و مصطفی احمدی برای کارگردانی فیلم «نزدیک تر» رقابت میکرد.

داستان «بدون مرز» قصه پسری را روایت می کند که هر روز برای ماهیگیری به کشتی به گل نشسته ای در نقطه صفر مرزی پا می گذارد و آنجا را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده ، اما حضور غریبه ای این آرامش را به هم می زند.

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» سیمرغ بهترین فیلم را ربود

سرانجام جایزه آخرین بخش «نگاه نو» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به معرفی بهترین فیلم اختصاص داشت که این جایزه به فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به تهیه کنندگی محمدحسین لطیفی اختصاص یافت.

لطیفی در حالی این جایزه را به دست آورد که در رقابتی تنگاتنگ با هنرمندانی چون مجتبی امینی تهیه کننده فیلم «بدون مرز» و سیدجمال ساداتیان تهیه کننده فیلم «جامه دران» قرار داشت.

محمدمهدی عسگرپور، حسن بلخاری، رضا مقصودی، فرشته طائرپور و همایون اسعدیان اعضای هیات داوران بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر را تشکیل می دهند.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر که از 12 بهمن ماه کار خود را در تهران آغاز کرده بود در حال سپری کردن مراحل اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده این رخداد است.

فرشته طائرپور عضور هیات داوران این بخش با بیان آنکه به ما گفته شده بود که حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی برای دریافت جایزه کنار ما هستند ، از هنرمندان و مسئولان درخواست می کنم که فیلم های این جشنوار را تماشا کنند.

وی ادامه داد: حمایت از هنرمندانی که فیلم های اول خود را ساختند در حقیقت آینده سینمای ایران هستند و اگر مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند نمی تواند به درخشش سینمای ایران امیدوار بود. خوشحالم که آقای جنتی در این میان تمام تلاش های خود را انجام می دهد اما حضور این یک نفر کافی نیست و امیدواریم همه برای سعادت سینمای ایران همراه باشیم.

بخش «هنر و تجربه» سومین بخشی بود که در مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت.

حجت الله ایوبی، هوشنگ گلمکانی، سردبیر مجله فیلم و امیرحسین علم الهدی مدیر این بخش، برای اهدای جوایز بخش هنر و تجربه به روی سن آمدند.

نامزدهای ابن بخش عبارتند از : 1.امیرحسین ثقفی برای فیلم مردی که اسب شد 2 – یلدا جبلی برای فیلم داره صبح میشه 3 – بهتاش صناعی ها برای فیلم احتمال باران اسیدی 4 – فائزه عزیزخانی برای فیلم روز مبادا 5 – صفی یزدانیان برای فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟

جایزه ویژه این بخش اهدا شد به امیرحسین ثقفی برای فیلم «مردی که اسب شد» و سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به فائزه عزیزخانی برای فیلم «روز مبادا»

برگزیدگان سیمرغ در بخش‌های هنر و تجربه، مستند، نگاه‌نو و سودای سیمرغ، سفری دو روزه به جنوب کشور خواهند داشت و در ناو جماران در خلیج فارس حاضر می‌شوند.

این برگزیدگان دو روز روی ناو جماران در دریای خلیج فارس خواهند بود.

در این بخش حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی سالن شماره دو سینما فرهنگ را به سینمای هنر و تجربه تقدیم کرد.

با 349 نوبت رای گیری و شمارش 71356  برگ رای، فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز 17/3  به سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و سومین جشنواره فیلم فجر دست یافت.

ستاد برگزاری آرای تماشاگران رتبه های دوم تا پنجم  برگزیده تماشاگران را به شرح زیر اعلام کرد:

«عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی با میانگین امتیاز  10/3  ، فیلم «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی با میانگین امتیاز 98/2  ، «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی  با میانگین امتیاز 87/2  و فیلم «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی با میانگین امتیاز 65/2.

مجموعه عملیات رای گیری و شمارش آرا در 19 سالن سینما و با استقرار 55 راهنما و مسئول صندوق طی 10 روز به فرجام رسیده است.

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی در دستان «مهین نوید»برای فیلم «ایران برگر» آرام گرفت.

سیمرغ بهترین جلوه های بصری به «وحید قطبی زاده» برای فیلم «رخ دیوانه» تعلق گرفت.

همچنین دیپلم افتخار این بخش به «امیررضا معتمدی» برای فیلم «مزار شریف» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به جهانگیر میرزاخانی برای فیلم «خداحافظی طولانی» و طراحی صحنه  به محسن نصرالهی برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدابردار به محمود سماک باشی برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم و سیمرغ بهترین صداگذار به هومن اردلان برای فیلم رخ دیوانه رسید.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به «بهزاد عبدی» برای فیلم «مزار شریف» اهدا شد.

سیمرغ بهترین فیلمبرداری با احترام و تقدیر از زرین دست٬ سیمرغ بلورین به «علیرضا برازنده» برای فیلم «دوران عاشقی» تقدیم شد.

گفتنی است؛در این بخش محمود کلاری گفت: من اینجام تا بگویم که به جشن بزرگ سینمای ایران مثل یک جشن نگاه کنید فارغ از جایزه.

وی با تحسین فیلمبرداران تاریخ سینما اظهار داشت: سال 93 شاهد حضور فیلمبرداران جوان است.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین بر روی شانه‌ی "نیما جعفری جوزانی" برای فیلم "عصر یخبندان" نشست.

سیمرغ بلورین بهترین "کـارگردانی" به ابوالحسن داوودی برای فیلم رُخ دیوانه اهدا شد.
دیپلم افتخـار بهترین «کـارگردانی» به بهـرام تـوکلی برای فیلم «من دیه گو مارادونا» هستم اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به رویا محقق برای نگارش فیلمنامه فیلم «دوران عاشقی» رسید.
دیپـلم افتـخار بهترین "فیلمنامه" به اصغر عبداللهی برای نگارش فیلمنامه فیلم خداحافظی طولانی اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین "فیلم" به بیـتا منـصوری برای تهیه کنندگی فیلم رخ دیوانه اهدا شد.

سیمرغ بلورین "جایزه ویژه هیأت داوران" جواد نوروزبیگی برای تهیه کنندگی سه فیلم "بهمن"، "اعترافات ذهن خطرناک من" و "من دیه گو مارادونا هستم" رسید.
دیپـلم افتخار "جایزه ویژه هیأت داوران" در بخش سودای سیمرغ نیز نیـکی کـریمی برای مجموعه بازی های وی و کارگردانی فیلم شیفت شب اهدا شد.



سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن با تقدیر از «مینا ساداتی» به «سحر دولتشاهی» برای فیلم «عصر یخبندان» اهدا شد.

دولتشاهی با بغض شوق از اعضای خانواده اش، مصطفی کیایی و عوامل فیلم تشکر کرد.

گفتنی است؛ محمد بزرگ نیا، هانیه توسلی و مهتاب نصیرپور اهدای سیمرغ این بخش را برعهده داشتند.



سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بر روی شانه‌ی «هومن سیدی» برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» قرار گرفت.

سیدی گفت: نمیدونم چرا وقتی روی یه چیزی تمرکز میکنم از جای دیگری نتیجه میگیرم.

وی پس از تشکر از بهرام توکلی گفت امیدوارم جای این سیمرغ پیش من محفوظ باشد.

گفتنی است؛ اهدای جوایز این بخش توس مجید مجیدی، میلاد کی مرام و علیرضا شجاع نوری انجام شد.



هیات داوران سودای سیمرغ اعلام کرد: با احترام و تقدیر از بازی های چشمگیر دو بازیگر ارزشمند سینمای ایران خانم ها لیلا حاتمی در فیلم دوران عاشقی و مهتاب کرامتی در فیلم عصر یخبندان هیأت داوران در این بخش یک دیپلم افتخار و یک سیمرغ بلورین اهداء کرد.
سیمرغ بلورین "بهترین بازیگر نقش اول زن" به بـاران کـوثـری برای فیلم کوچه بی نام اهدا شد.
دیپلم افتخـار "بهترین بازیگر نقش اول زن" نیز در مراسم اختتامیه سی وسومین جشنواره فیلم فجر به لیلا زارع برای فیلم شیفت شب رسید.

در ادامه مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر، هیات داوران برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن روی سن آمدند و دیپلم افتخار این بخش را به لیلا زارع برای «شیفت شب» اهدا کردند.

لیلا زارع پس از دریافت دیپلم افتخارش بیان کرد: ضمن احترام به دیگر کاندیداها و پیشکسوتان که همیشه از آن ها یاد گرفتم، از نیکی کریمی که مرا برای ایفای نقش در شیفت شب انتخاب کرد تشکر می کنم. ایشان صمیمانه مرا برای ایفای نقش یاری کردند.

زارع همچنین از خانواده‌اش تشکر کرد.

در ادامه، مدیری از رخشان بنی اعتماد دعوت کرد که در میان تشویق حاضران روی سن بیاید.

در این بخش با احترام به مهتاب کرامتی و لیلا حاتمی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به باران کوثری برای ایفای نقش در «کوچه بی نام» رسید و او این جایزه را از دستان مادرش دریافت کرد.

کوثری که با پای گچ گرفته شده روی سن آمد، بلافاصله پس از حضور روی سن، در آغوش مادرش، رخشان بنی اعتماد قرار گرفت.

این بازیگر سینما با بیان اینکه خیلی ذوق زده شده است، اظهار کرد: باعث افتخار هر بازیگری است که از این ترکیب هیات انتخاب جایزه بگیرد. باعث افتخارم است که نامم در کنار نام های بزرگی در ترکیب نامزدهای بخش بازیگری قرار گرفتم.

وی ادامه داد: خوشحالم برای فیلمی جایزه می گیرم که مقبول مردم است و جزو بهترین آرای مردمی است.

او در ادامه سخنانش از احد صادقی تشکر کرد و گفت: این جایزه را مدیون راهنمایی های عمو فرهادم (فرهاد اصلانی) هستم و مثل همیشه آن را به پدر و مادرم تقدیم می کنم چون تا ابد مدیون شان هستم.

کوثری خطاب به پدر و مادرش بیان کرد: به دلیل صبرتان در آن دوسال تلخ خانه نشینی که مرا تحمل کردید، برای تحمل همه خشمی که برای ناعدالتی علیهم داشتم، تشکر می کنم. خدا را شکر که با تمام سختی هایی که داشتم کاری نکردید که جیزی بگویم که پشیمان شوم.
این بازیگر سیمرغ دار در پایان تاکید کرد: بزرگترین افتخارم تا لحظه مرگم این است که نامم زیر سایه رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری باشد.





سـیمرغ بلورین "بهترین بازیگر نقش اول مرد" به سعـید آقاخانی برای فیلم خـداحافـظی طولانی اهدا شد.

آقاخانی در حالی موفق به کسب این جایزه شد که پیش از این هنرمندانی چون «سیامک صفری» برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»، محسن تنابنده برای فیلم «ایران برگر»، شهاب حسینی برای فیلم «دوران عاشقی» و حسین یاری برای فیلم «مزار شریف» به عنوان کاندیداهای این بخش معرفی شده بودند.

فیلم «خداحافظی طولانی» ماجرای مردی را روایت می کند که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده است اما جامعه و اطرافیانش هنوز به او به چشم مجرم نگاه می کنند و در این میان روایت اصلی فیلم به رابطه عاطفی مرد و تلاش او برای حفظ زندگی شخصی، اجتماعی و عاطفی اش می پردازد.
 




علی جنتی در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره ابتدای ضمن خوش آمدگویی و تبریک روز ملی پیروزی انقلاب اسلامی متنی قرائت کرد که به شرح زیر است:

سی و سومین جشنواره فیلم فجر با بازنگری در روند برگزاری دوره های گذشته و بهره گیری از تجربیات خردورزان این حوزه برخوردار از ویژگی هایی است که امیدوارم به ارتقای کیفیت این رویداد بزرگ هنری انجامیده باشد.اکنون اجازه می خواهم اتفاقات مهمی که در دولت تدبیر و امید درعرصه سینما رخ داده است را به اختصار به استحضار برسانم.

از بین رفتن تنش های بی حاصل گذشته و ایجاد فضایی آرام و منطقی در عرصه سیما از جمله مسایلی که همگان به آن اذغان دارند و اعتماد بین دولت و هنرمندان این عرصه احیا گردیده است.ژ

به روز شدن سالن های سینما و تجهیز همه سالن های کشور به سیستم دیجیتال و در نتیجه گامی بلند به سوی عدالت فرهنگی ،تجهیز این سالن ها در کمتر از یک سال انجام شد و علاوه بر صرفه جویی چندین میلیون دلاری در سال برای خرید نگاتیو و تجهیزات و کار دشوار در لابراتوارها، سینمای ایران را وارد مرحله تازه ای از نظر فناوری و صنعت کرد.

روند بازار کسب و کار و افزایش بسیار خوب فروش گیشه ها در سال گذشته انرژی مثبتی به سینما و سینماگران داد.نمای فیلم های بهتر،برگزاری روزهای سینما سلام، سینمای رایگان و نیم بها، اکران همزمان فیلم ها در کشور،بازسازی سالن های فرسوده ،تماشای فیلم با کیفیت بالاتر از جمله عوامل افزایش مخاطب در سال جاری است.

ایران و چین در سال گذشته دو کشوری هستند که با افزایش مخاطب سینما رو به رو بوده اند.آخرین فروش دولت قبل در پایان سال ۱۳۹۱ حدود ۳۲ میلیارد تومان بوده است در حالی که میزان فروش سیماها در طول ۱۰ ماه گذشته ۵۲ میلیارد تومان است.

علیرضا رضا داد، دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر گفت: در انتظار تحولی هستیم که حضور سینماگران جوان و مستعد که دست پرورده پیشکسوتان هستند به فتح قله های فتح نشده بیانجامد.

متن علیرضا رضا داد دبیر جشنواره در مراسم اختتامیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
و به نستعین إنّه خیر ناصرٍ و معی
مفتخریم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در آئین اختتامیه جشنواره فیلم فجر میزبان شما هستیم.
مفتخریم که جشنواره امسال را به نام نامی پیامبر اعظم (ص) آغاز کردیم و فردا با نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) برای جامعه منتقدین و اهالی رسانه به پایان می بریم.
امیدواریم سالی پر از برکت برای همه سینماگران و مردم عزیزمان پیش رو داشته باشیم.
ما به حکم مسئولیتی که به عهده گرفتیم، تلاش کردیم ناملایمات را به جان بخریم تا آرامش در سینما حاکم باشد. چه حضرت حافظ فرموده: «غمناک نباید بود از طعن حسود ای دل/شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد».
خدا را سپاس می گوئیم که ثمره این شکیبایی و آرامش، برگزاری جشنواره ای بود با شکوه تا بتواند بهانه ای باشد برای همدلی و همراهی با سینماگران و میان سینماگران، که سینمای ایران امروز در آستانه تحولی جدید است. تحولی که ناشی از بلوغ و کمال است و نشانه آن را می توان در اثر درخشانی که به نام نامی پیامبر اکرم ساخته شده است، ببینیم.
سپاسگذارم از همه فیلمسازان حاضر در این دوره و همه هیئت های انتخاب و داوری و همه همکاران برگزار کننده و خصوصا برادر عزیزم مجید مجیدی که علاوه بر پذیرش ریاست هیئت داوری فضای جشنواره را با عطر پیام پیامبر عطرآگین کرد.
در انتظار تحولی هستیم که امید می رود با حضور سینماگران جوان و مستعد که دست پرورده پیشکسوتان خود هستند به فتح قله های فتح نشده بیانجامد.
برای ادامه این راه جز همدلی سینماگران و شکیبایی جمعی در برابر برخی ناملایمات چاره ای نیست که به جرات می توان گفت سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پرتو همین تلاش و پایمردی به مدد همین همدلی و صبوری توانسته است این راه سخت را طی کند و به قله های پیروزی امروزین برسد.
کلام آخر آرزوی توفیق همگانی است که فرمود:
سخن عشق نه آن است که آید به زبان/ ساقیا می ده و کوتاه کن این گفت و شنود
پیروز باشد» 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
ممنون از اطلاع رسانی تون
محمد مهدی حسینی نسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
امسال جایزه ها به حق داراش نرسید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین