|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
اریک والنچیچ و ماتیک زورمان دو عکاس اهل کشور اسلوونی از افرادی بودند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز تهران شرکت داشتند.
امروز در کنار تعداد کثیری از مردم ایران که در خیابان‌ها فریاد حمایت از جمهوری اسلامی را سر دادند، جمعی از تبعه‌ها و مهمانان خارجی نیز در این جشن مردمی حضور داشتند.

اریک والنچیچ و ماتیک زورمان دو عکاس اهل کشور اسلوونی نیز از افرادی بودند که در این راهپیمایی شرکت داشتند.

ماتیک زورمان در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به چگونگی برگزاری این جشن مردمی گفت: این حرکت مردمی که بسیار خوب بود به ما نشان داد که همه مردم ایران با هم در ارتباط هستند و سخن گفتن از این ارتباط بسیار سخت است و حضور مردم ایران در راهپیمایی امسال شگفت‌انگیز بود.

وی افزود: من از حضور در ایران و راهپیمایی به همراه این مردم بسیار احساس راحتی می‌کردم در حالی که شما در راهپیمایی های دیگر در دنیا هیچگاه احساس امنیت نمی‌کنید، راهپیمایی‌هایی که اغلب اوقات با خشونت همراه می‌شود.

اریک والنچیچ، روزنامه‌نگار و عکاس نیز گفت: من حضور این جمعیت کثیر و عضویت خودم در این راهپیمایی را دوست داشتم. فهمیدن اینکه چگونه این مردم برای اتفاقاتی اینچنینی در یک محل جمع می‌شوند، برای من سخت است.

والنچیچ ادامه داد: من اینچنین چیزی را در هیچ‌جای دنیا ندیده‌ام. در حالی که در اغلب نقاط دنیا تجمع همواره همراه با خشم است.

این روزنامه‌نگار با اشاره به اتفاقات چند سال اخیر مصر گفت: شما شاهد تجمعات زیادی در میدان تحریر بوده و هستید اما این حضور تاثیری نداشته و بعد از مدتی، این جشن‌ها و حضورها به شکل گیری دوباره حکومت دیکتاتوری رسید.

وی در پایان گفت: همیشه تعداد زیاد حضور مردم تاثیری در پیروزی یک تفکر ندارد بلکه نزدیکی مردم با آن تفکر است که به بقای آن کمک می‌کند. ما در راهپیمایی 22 بهمن شاهد این نزدیکی هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین