|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۶۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
برای کنترل افزایش مصرف باید ابتدا سراغ خودرو‌ها برویم، ۴ دهه است که دائم تکرار می‌شود که مصرف سوخت در خودرو‌های ایرانی بالا و حتی به ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش هم می‌رسد در حالی که استاندارد جهانی حداکثر ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، بنابراین اولین راهکار برای کنترل مصرف، اصلاح این موضوع است.

ایلنا: رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت گفت: در حال حاضر توزیع بنزین سوپر در برخی شهرستان‌ها محدود شده و به میزان مورد نیاز در اختیار جایگاه‌دار نیست.

همایون صالحی با اشاره به روند فزاینده مصرف بنزین اظهار داشت: اکنون مصرف بنزین افزایش پیدا کرده و نسبت به تولید ناترازی داریم و همین موجب شده متولیان امر تصمیمات شتاب زده اتخاذ کنند و بار گرفتاری به مردم و جایگاه‌دار منتقل شود.

وی افزود: برای کنترل افزایش مصرف باید ابتدا سراغ خودرو‌ها برویم، ۴ دهه است که دائم تکرار می‌شود که مصرف سوخت در خودرو‌های ایرانی بالا و حتی به ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش هم می‌رسد در حالی که استاندارد جهانی حداکثر ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، بنابراین اولین راهکار برای کنترل مصرف، اصلاح این موضوع است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاهداران سوخت با بیان اینکه باید اوضاع حمل و نقل عمومی اصلاح شود تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با بهبود اوضاع ۲۴ میلیون خودرویی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، مصرف بنزین تا نصف کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه به موضوع اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از کارت‌ها گم شده و یا سوخته و از این بابت در جایگاه‌ها مشکل داریم، در کلانشهر‌ها مثل تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد و البرز هر سکو یک کارت در اختیار دارند و مشکلی نیست، اما در شهر‌های کوچک‌تر در هر جایگاه یک کارت وجود دارد که منجر به تراکم و صف در جایگاه‌ها می‌شود.

صالحی یادآور شد: با اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی فعلا کاهش مصرف چندانی مشهود نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر توزیع بنزین سوپر در برخی شهرستان‌ها محدود شده و به میزان مورد نیاز در اختیار جایگاه‌دار نیست.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاهداران سوخت کشور در ادامه بیان داشت: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که کسری بنزین بخصوص در استان‌های گرمسیر بالا است، همچنین اعلام کردیم که باید این چالش برطرف شود.

وی کسری بنزین در جایگاه‌ها بخصوص مناطق گرمسیر را ناشی از کیفیت فرآورده‌هایی دانست که تحویل جایگاه‌دار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین