|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
وی با بیان این که هر کس در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی حضور دارد باید چنین فعالیت هایی را انجام دهد حتی اگر اثر خاصی در آن وجود نداشته باشد، گفت: وزیر امور خارجه با ارسال این نامه ضمن ادای تکلیف، براساس مقررات به وظیفه دیپلماتیک خود عمل کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، نامه وزیر امور خارجه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و اعلام نگرانی از نمادهای اسلام هراسی را اقدامی بسیار مثبت و ارزشمند دانست و گفت: «محمد جواد ظریف» در این نامه به تکلیف دیپلماتیک خود عمل کرد.

یت الله «اسدالله ایمانی» روز یکشنبه  افزود: اصل ارسال نامه یک تکلیف دیپلماتیک بود که باید انجام می شد و به همراه این نامه پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی نیز ارسال شد.

وی با بیان این که هر کس در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی حضور دارد باید چنین فعالیت هایی را انجام دهد حتی اگر اثر خاصی در آن وجود نداشته باشد، گفت: وزیر امور خارجه با ارسال این نامه ضمن ادای تکلیف، براساس مقررات به وظیفه دیپلماتیک خود عمل کرد.

امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: این اقدام وزیر امور خارجه مورد تایید و اقدامی لازم، متقن، محکم و اصولی است، باید این کار انجام می شد تا به عنوان سند در مجموعه بایگانی تاریخ جهان و سازمان ملل باقی بماند که روزی دیپلمات های ایرانی برای دفاع از اسلام مسایل لازم را به دبیرکل سازمان ملل مطرح کردند.

آیت الله ایمانی همچنین گفت: دبیرکل سازمان ملل به وظیفه خود عمل کند یا نکند، ما به تکلیف و وظیفه خود عمل کردیم.

وی به روند پروژه اسلام هراسی از سوی کشورهای غربی اشاره کرد و اظهارداشت: نظام سلطه احساس می کند ضررها و زیان هایی که در این چند دهه بر آنها وارد شده و منافع آنان به خطر افتاده است از طریق حاکمیت اسلام و فرهنگ دینی و مبتنی بر ارزش های اسلامی بوده است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: آنها برای این که بتوانند جلو این مساله را بگیرند به دنبال آن هستند که مردم را از نزدیک شدن به این فرهنگ باز دارند و اسم آن را اسلام هراسی می گذارند، حرکت های انجام شده همه در این راستا است.

آیت الله ایمانی افزود: تبلیغاتی که انجام و کاریکاتورهایی که تهیه می شود و همچنین حرکت هایی که گروهک های تروریستی به نام اسلام انجام می دهند همه در راستای اسلام هراسی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر کسانی که در گروه های تروریستی فعالیت می کنند از کشورهای غربی هستند که جمعیت قابل ملاحظه ای از کشورهای خود جدا شده و به تروریست ها پیوسته اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با طرح این سوال که آیا پروژه اسلام هراسی می تواند اثرگذار باشد؟، گفت: تاریخ گذشته ما شاهد مساله اسلام هراسی از زمان پیامبر(ص) است که برای جلوگیری از رسیدن سخن ایشان به مردم افراد را وادار می کردند وقتی می خواهند به مسجدالحرام بروند پنبه در گوششان بگذارند یا موقعی که رسول خدا (ص) قرآن می خواند عده ای را وادار می کردند سر و صدا راه بیاندازند.

آیت الله ایمانی افزود: در زمان پیامبر(ص) عده ای با امکانات و وسایل تبلیغاتی آن روز جلو رسیدن پیام پیامبر(ص) را به مردم می گرفتند و اسلام هراسی را از این طریق دنبال می کردند.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر(ص) آنها به نتیجه نرسیدند و در حال حاضر نیز این پروژه به نتیجه نخواهد رسید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (شنبه) در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد توجه وی را به نمادهای فراگیر و بسیار آزاردهنده اسلام هراسی که پس از اقدامات تروریستی اخیر تشدید شده اند، جلب کرد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین