|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
حجت الاسلام ˈعلی موسویˈ از علمای برجسته افغانستان گفت که انقلاب اسلامی باعث ایجاد پیوندی مستحکم بین دو کشور دوست و هم فرهنگ افغانستان و ایران شد.
موسوی در گفت و گو با خبرگزاری جمهور افغانستان افزود: همزمانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با آغاز انقلاب مردم افغانستان علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز توانست پیوند خوبی میان دو کشور برقرار کند.

وی اظهار داشت: بیاد دارم زمان اعلام پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه جا زمزمه می شد که روح الله خمینی پیروز شد و ما همه خوشحال بودیم و مردم افغانستان در گوشه و کنار این کشور جشن گرفته بودند.

وی علت خوشحالی مردم افغانستان را پیروزی نظام اسلامی بر یک نظام مستبد دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی دینی با رهبری یک مرجع بزرگ دینی جایگزین نظام کفر شد.

وی گفت: برای مردم افغانستان مرزهای طبیعی مهم نبود، مهم این بود که اسلام و مسلمین در نقطه ای از جهان بر نظام های وابسته و مستبد و کفری پیروز شده است برای همین ما خوشحال بودیم.

موسوی رابطه میان دو ملت افغانستان و جمهوری اسلامی ایران را خوب توصیف کرد و تصریح کرد که این رابطه بیش از پیش تقویت شود.

به باور وی انقلاب اسلامی ایران باعث اثرات بسیار خوب در گسترش روحیه مسلمانها شده است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از جهاد مردم افغانستان بر ضد ارتش شوروی و نظام کمونیستی از مردم مجاهد و مسلمان این کشور نیز بطور قاطع حمایت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین