|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
از نظر كارشناسان ادامه اين روند افزايش چشمگير قيمت را در سال آينده خواهد داشت كه خروج شوراي رقابت از اين حوزه باعث خواهد شد بازار خودرو در سال آينده قيمت خودرو را مشخص كند.
شرايط حاكم بر بازار، سير سرمایه‌ گذاري صنعت خودرو داخلي راكه رو به افزايش است نشان ميدهد و متقاضيان با توجه به وضعيت نامشخص قيمت ها در سال آينده سعي دارند تا به هر طريق ممكن نسبت به خريدتاپايان سال اقدام نمايند.

جدا از اینکه  اين فرهنگ در ايران تا چه حد درست و يا نادرست است ولي در بازار رواج پیدا کرده گاهی اين روند پررنگ و گاهي هم کمرنگ می‌باشد. پرسش اصلی اینجا است که در حال حاضر می‌توان خودرو را کالایی سرمایه‌ای دانست؟

روند قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار تعيين و مشخص مي شد اما بر اساس سياستهاي اتخاذ شده دولت کمیته قیمت‌گذاری خودرو منحل و سازمان حمايت را به‌ عنوان متولی جدید معرفي كرد با توجه به شرايط موجود قیمت بازار خودرو با قيمت کارخانه فاصله پيدا نمود و خودرو باز هم لقب کالایی سرمایه‌ای را به خودگرفت.
 
طبق گزارشات رسيده خودرو با افزايش تیراژ كيفي با شدت بيشتري به كالاي سرمايه اي تبديل شد كه اين موضوع باعث گرديد مشتریان و حتي دلالان بيشتر از گذشته جهت خريد اقدام نمايند. شکاف قیمت کارخانه  و بازار خودروها  به حدی  عمیق بود که برخی با خرید اين كالا سود زيادي را بدست آوردند. با توجه به شرايط موجود اغلب به جای سرمایه‌گذاری در بازارهایی مثل ارز و سکه و زمین و ... به خرید و فروش خودرو پرداختند تا در مدت زمان کمتر سود بيشتري به دست آورند.  
 
از نظر كارشناسان ادامه اين روند افزايش چشمگير قيمت را در سال آينده خواهد داشت كه خروج شوراي رقابت از اين حوزه باعث خواهد شد بازار خودرو در سال آينده قيمت خودرو را مشخص كند.

اگر اقشار مختلف جامعه تا  پايان سال نسبت به خريد خودروهاي داخلي اقدام نمايند مي توانند به عنوان يك سرمايه گذاري در سال آينده حساب ويژه اي روي اين كالا باز نمايند. شرايط حاكم بر بازار، سيرسرمایه‌ گذاري صنعت خودرو داخلي را كه رو به افزايش نشان مي دهد و متقاضيان با توجه به وضعيت نامشخص قيمت ها، در سال آينده سعي دارند تا به هر طريق ممكن نسبت به خريد تا پايان سال اقدام نمايند.

در شرایط فعلی می‌توان روی خودرو به‌ عنوان کالایی سرمایه‌ای و پول ساز حساب باز کرد زیرا سود مناسبي را در پی خواهد داشت. به گفته كارشناسان در شرایط فعلی، برای مشتريان وفعالان بازار به صرفه است که سرمایه خود را به قصد كسب سود بيشتر به بازار خودرو بياورند هر چند همين شرايط براي دلالان و نمايشگاه داران خودرو كه خريد و فروش عمده دارند همچنان مناسب به نظر می‌رسد.
 
کارشناسان بر این باورند که در صورت رشد تیراژ كيفي، خودروداخلي جزو آن دسته از کالاهایی مي باشد که اغلب تبدیل به محصولی سرمایه‌ای شده است. ادامه اين روند اين محصول را جزء کالاهای مهم قرار داده كه حکم طلا را در بازار محصولات صنعتی پيدا كرده است.

منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین