|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، اطلاع رسانی و آموزش به بیمه شدگان و آگاهی آنان از حقوق خود را از مهم ترین ارکان توانمند سازی بیمه شدگان برای استفاده از امکانات درمانی شایسته عنوان کرد.
انوشیروان محسنی بندپی شنبه در همایش تخصصی توانمندسازی بیمه شدگان در هتل کاروانسرای آبادان افزود:سلامتی نعمت خداوندی است و دولت نیز همه توان خود را برای استمرار سلامتی و حفظ و ارتقاء جایگاه آن در جامعه به کار بسته است.

وی گفت: با توانمند سازی بیمه شدگان افراد حق دارند نسبت به حقوق سلامت خود آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند نسبت به دریافت خدمات تخصصی آگاهانه اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:با تغییر سیمای بیمارها در کشور و شیوع بیماری های صعب العلاج و بیماری های خاص و غیر واگیر به لحاظ تکنولوژی و تامین داورها، بار مالی زیادی بر نظام سلامت کشور وارد می شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین با بیان اختصاص 33 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مراقبت های دارویی و بالینی بیماران، گفت:اگرچه کشور در وضعیت اعتباری سختی قرار دارد اما این اعتبار با نگاه مثبت دولتمردان به نظام سلامت اختصاص یافت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:نتیجه اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت باعث شده تا مردم از جیب خود کمتر در موضوع سلامت هزینه کنند.

وی از طرح پوشش قرار گرفتن 95 درصد افراد فاقد کار، مسکن و نیازمند استان خوزستان از دفترچه بیمه سلامت خبر داد.

محسنی بندپی با بیان اجرای طرح تحول سلامت در چارچوب قوانین برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور، اضافه کرد:سلامت به عنوان یکی از حقوق مردم در چارچوب نظام سلامت کشور بوده که دچار دگرگونی و بهبود شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، ادامه داد:در 36 سال عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی در بخش درمان شاهد ارتقاء شاخص های بهداشتی نظیر افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ مادران باردار، کاهش مرگ کودکان زیر یک سال و پنج سال بوده ایم.

وی تربیت نیروهای متخصص و قطع وابستگی پزشکی به خارج از کشور را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در بخش درمان اعلام کرد و ادامه داد:امروز در تمامی رشته های پزشکی شاهد تربیت نیروهای متخصص هستیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان نیز در این نشست از ثبت نام 500 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت استان خبر داد.

'شاهرخ جابرزاده' افزود: بیش از 410 هزار دفترچه سلامت ایرانیان نیز در استان برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، همایش دو روزه توانمندسازی بیمه شدگان فردا نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در آبادان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین