|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۵۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
روئین صمدزاده، نماینده شیپور نیز به انتقاد از وضعیت فعلی کسب‌وکارها پرداخت و گفت: خیلی از مردم دغدغه کسب‌وکار ندارند و به دلیل شرایط اقتصادی، کالاهای دست دوم خود را می‌فروشند. حتی معاوضه کالا با مواد غذایی انجام می‌شود. شیپور این فضا را فراهم می‌کنند. ما به فکر کار عملی هستیم. با کف مردم و جامعه در تماس هستیم که خیلی شرایط خوبی ندارند. کسب‌وکارها به هر دلیلی از پلتفرم خارجی محروم شده‌اند.


پیوست: امروز (۲۷ آذر) در مراسمی، پلتفرم‌های مشمول آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال از وضعیت فعلی‌شان گزارش‌هایی ارائه کردند. همچنین نمایندگان دستگاه‌هایی که تکالیفی در این آیین‌نامه دارند از فرایندهای اجرایی آیین‌نامه گزارش دادند.

در این مراسم نمایندگان ۵ سکوی مشمول نیز حضور داشتند و گزارش‌هایی ارائه کردند. مینا مهرنوش، مدیرعامل کسبینو گفت: در کسبینو سعی کردیم امکاناتی را فراهم کنیم که کسب‌وکارها همدیگر را پیدا کنند. کلیه خدمات حرفه‌ای کسب‌وکار را ارائه می‌کنیم. امکان مکان‌محوری به خدمات حوزه کسب‌وکار را اضافه کردیم. کار دیگر در حوزه اشتغال و کاریابی است. کارجوها و کارفرماها می‌توانند نزدیک‌ترین شغل در نزدیکی خود را پیدا کنند. خدمات حرفه‌ای که ارائه می‌شود توانمندسازی و منتورینگ است.

او افزود: برای خیلی کسب‌وکارهایی که در مکان‌ ثابتی حضور ندارند بسته حمایتی تا تخفیف ۱۰۰ درصدی تهیه کرده‌ایم. حضور در کسبینو کاملا رایگان است ولی برای خدمات ویژه مبالغ اندکی گرفته می‌شود.
کسبینو شتاب‌دهنده‌ای است که زیر نظر معاونت علمی فعالیت می‌کند.

حسین قائمی، نماینده ایتا نیز گفت: بعد از گذشت پنج سال از عرضه ایتا، طبق آمار کافه بازار ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نصب داریم. ۱۵.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۹.۲ میلیون کاربر فعال روزانه نیز داریم. روزانه به اندازه یک استادیوم آزادی کاربر جدید داریم.

او ادامه داد: قابلیت‌های ویژه کسب‌وکارها، ایجاد کانال رسانه محور است که به صورت آلبوم پست‌ها را نشان می‌دهد. چیزی شبیه اینستاگرام. بسته‌های حمایت ایتا تا ۸۰ درصد تخفیف برای تبلیغات کسب‌وکارها در چهار پله نظر گرفته است. نیازی نیست کاربر عضو باشد و با قابلیت web view می‌تواند تمام محصولات را ببیند.
پنل ایتایار را برای مدیریت محتوا کانال ایجاد کردیم.

او آمارهای دیگری ارائه کرد و گفت: ۸۴ میلیون گفت‌وگوی شخصی روزانه در ایتا صورت می‌گیرد. ۱۱ میلیون پست در گروه‌های عادی، ۸.۵ میلیون پست در سوپرگروه‌ها. ۸۰ هزار فعال رسانه‌ای، ۸۲ هزار کانال عمومی و ۴۵۰ هزار کانال خصوصی و گروه‌ در ایتا فعالیت می‌کنند. بازدید از کانال‌های عمومی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون است. ۱۷ ترابایت در هر روز محتوای جدید قرار داده می‌شود.

نماینده روبیکا نیز گفت: تجربه کاربران در ایران مبتنی بر سکوهای بین‌المللی بوده، آنها ما را تحریم کرده‌اند و خیلی امکان درآمدزایی وجود نداشته است. ۴۵۸ میلیون کانال و گروه و حدود ۷۰ میلیون کاربر رجیسترشده داریم.

او در مورد حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین نیز گفت: تولیدکننده‌های محتوا premium مثل فیلم‌های سینمایی. بخش ویژه‌ای برای نمایش محتواهای پریمیوم داریم و ظرفیتی برای کسانی داریم که این محتواها را آماده می‌کنند. تولیدکننده‌های محتوای آزاد در روبیکا حضور دارند و وظیفه خودمان دیدیم که به اینها کمک کنیم درآمد کسب کنند. روزی ۵۰۰ -۶۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم و می‌خواهیم کاری کنیم که از تبلیغات نیز بیشتره بهره‌مند شوند. گروه سوم فروشگاه‌های اینترنتی هستند. ۱۶ هزار فروشگاه اینترنتی داریم. صفحه لندینگ اختصاصی برای فروشگاه‌ها طراحی شده است. تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر کاربر خود را بگیرند.

مرادی نماینده سروش‌پلاس نیز گفت: در این مدت به شدت روی موضوع فنی کار می‌کردیم. بعد از بیش از سه سال کار مداوم نسل جدید سروش‌پلاس را معرفی کردیم. کر بیزینس پیام‌رسان است و تمامی امکانات پایه پیام‌رسانی را دارد.

او ادامه داد: در کنار این امکانات، ویترین و دستیار صوتی است. ۲۰ میلیون درخواست ماهانه دستیار صوتی را داریم. پشتیبانی از کسب‌وکارها را وظیفه دانستیم. سعی کردیم به معرفی شدن کسب‌وکارها کمک کنیم. در ویترین صحفه کسب‌‌وکار زدیم. تخفیف روی تبلیغات اعمال کردیم. از همان روزهای اول که روی پلتفرم‌های خارجی محدودیت پیش آمد ارائه کردیم. یک سری تامین‌کننده اجناس ایرانی را به کانال‌دارها معرفی کردیم.
خدمات تکمیلی مثل پست هم هست که تخفیف داشته باشند.

مرادی از حضور ۱۱۳ هزار کانال که در یک ماه گذشته کسب درآمد کرده‌اند خبر داد و گفت: ۲۴ هزار کانال فروشگاهی‌داریم، ۵۰۷ کانال در دسته‌بندی ویترین‌مان توانسته‌ایم معرفی کنیم.

روئین صمدزاده، نماینده شیپور نیز به انتقاد از وضعیت فعلی کسب‌وکارها پرداخت و گفت: خیلی از مردم دغدغه کسب‌وکار ندارند و به دلیل شرایط اقتصادی، کالاهای دست دوم خود را می‌فروشند. حتی معاوضه کالا با مواد غذایی انجام می‌شود. شیپور این فضا را فراهم می‌کنند. ما به فکر کار عملی هستیم. با کف مردم و جامعه در تماس هستیم که خیلی شرایط خوبی ندارند. کسب‌وکارها به هر دلیلی از پلتفرم خارجی محروم شده‌اند.

او اضافه کرد: نیاز امروز کسب‌وکارها استخدام کردن و جلوگیری از مهاجرت نیروها است. این چیزی نیست که با فرآیندهای فعلی امکان‌پذیر باشد. وارد یکی از فرایندهای وام‌گیری شده‌ایم و واقعا فرسایشی است. اولین چیزی که می‌خواهند وثیقه است که شرکت‌ها در تهیه آن دچار مشکل هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین