|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
اگر می خواهیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پيدا نماييم حمایت همه جانبه مسؤلان ، جرايد و... را مي طلبد كه در این میان سهم رسانه ملی به عنوان رسانه ای فراگیر و مؤثر بسيار حائز اهميت مي باشد .
اگر می خواهیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پيدا نماييم حمایت همه جانبه مسؤلان ، جرايد و... را مي طلبد كه در این میان سهم رسانه ملی به عنوان رسانه ای فراگیر و مؤثر بسيار حائز اهميت مي باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خبر هاي كه از سوي بعضي كارشناسان در مورد محصولات بي كيفيت مطرح مي شود تلخ ، تأسف آور و در عین حال بهت آور است .خودروهاي بي كيفيتي که به وفور و با تبلیغ وسیع وارد كشور می شود كه حتي براساس گزارشات رسيده اجازه تردد در معابر درون شهری و برون شهری کشور خود را ندارند و تنها مجاز به تردد در شهرک های صنعتي ، فرودگاهها و برخی از مراکز محدود مي باشند.

متأسفانه عده ای منفعت طلب که دغدغه ای جز کسب درآمد ندارند با تبلیغ وسیع خودرو هاي بي كيفيت به دنبال سهم بیشتر بازار داخلی بوده، بدون اینکه نگران امنیت و جان مردم کشورمان باشند. اما چگونه میتوان نقش صدا و سیما را به عنوان رسانه ملی در تبلیغات چنین خودروهاي تفسیر نمود؟

 چند سالی می شود که به درستی نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در دستور کار مقامات اجرایی و قانون گذاری کشور قرار گرفته است. هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به خارج از کشور از طریق توجه به تولیدات  داخلی و توسعه صادرات و کاهش واردات به ویژه کاهش ورود کالاهایی است که جانشین داخلی با کیفیت دارند. حال سؤال این است که چگونه مجوز واردات خودروهایي صادر می شود که حتی خود آن كشور نیز برای استفاده مردم خودشان به آن اعتماد ندارند؟

جای تعجب است که صدا و سیما نیز علیرغم این که در برنامه های متعدد توجه خود را به اقتصاد مقاومتی نشان می دهد، اما به راحتی با تخریب خودروهای داخلی راه را برای جولان  چنين خودروهای بی کیفیت باز می کند و به تبلیغ آن می پردازد. آیا این همان حمایت از صنعت و کالای داخلی است که مورد تاييد مقام معظم رهبری است؟

متأسفانه رسانه ملی در برنامه های مختلف و به کرات به انتقاد غیر منصفانه از خودروهاي داخلي مي پردازد و بدون توجه به تأثیرات منفي آن ، در جهت تخریب صنعت ملي که مورد نظر بخش اعظم خانواده ها است گام بر مي دارد. آیا صدا و سیما و شبکه های تلویزیونی كشورهاي ديگر  با خودروهای داخلي خود چنین برخوردی می کنند؟

در حالی که هم اکنون اغلب خودروهاي داخلي كه در مسير توليد كيفي حركت مي كنند به بیش از 20 کشور جهان صادر می شود با اين وجود تمام مدیران توانمند خودروساز ، افزایش كميت وکیفیت محصولات داخلی را در راس برنامه هاي خود قرار داده اند. با چنین هجمه هایی که گاه و بیگاه از سوی کارشناسان در رسانه ملی علیه خودروهای داخلی اعمال می شود، بر انگیزه و اعتماد به نفس خودروسازان داخلی تأثیر منفی می گذارد ولي با اين وجود خودروهاي داخلي هم اكنون در میان رقبای هم سطح خود از لحاظ كيفيت ، قیمت و... محصولي قابل رقابت و دفاع است.

اگر می خواهیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پيدا نماييم حمایت همه جانبه مسؤلان ، جرايد و... را مي طلبد كه در این میان سهم رسانه ملی به عنوان رسانه ای فراگیر و مؤثر بسيار حائز اهميت مي باشد .

صدا و سیما مي تواند با حمایت از تولیدات داخلی و عدم تبلیغ خودروهای بی کیفیت وارداتی با خودروسازان همكاري نزديك تري داشته و با ارايه طرحي نو نسبت به تشكيل اتاق فكر با نام "رسانه ملي همگام با صنعت خودرو ملي" بر فضای سوءاستفاده منفعت طلبانی که با واردات خودروهاي بي كيفيت و... تنها به منافع خود فکر می کنند برنامه اي را تدوين تا علاوه بر برخورد ومحدود كردن فعاليت اين افراد از خروج ارز بيشتر جلوگيري و در راستاي حمايت از مصرف كنندگان گام موثر بردارد.

به نظر می رسد صدا و سیما باید نقش مهم خودرا در نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی باور داشته و استراتژی مناسبی را برای تحقق این فرهنگ اجرایی نماید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین