|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۳۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران همسایه ما است و با این کشور روابط بسیار نزدیکی داریم که در حال گسترش است.
لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با حضور دهها خبرنگار داخلی و خارجی که به جمع بندی نتایج فعالیت دستگاه دیپلماسی روسیه در سال 2014 اختصاص داشت، در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: ایران قدرت بزرگ منطقه با تاریخ غنی است و حل بسیاری از مسائل چون سوریه و افغانستان بدون مشارکت این کشور امکان پذیر نیست.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: برخی کشورها باید هر چه زودتر به این واقعیت برسند و از واقع بینی و نه ملاحظات ایدئولوژیک پیروی کنند، زیرا (در این صورت) تلاش ها برای حل مسایل منطقه و جهان نتیجه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه با ایران در عرصه هایی چون اقتصادی و فنی - نظامی و در حوزه هایی که مشمول تحریم های شورای امنیت نیست، همکاری تنگاتنگ دارد.

وی با بیان اینکه در حل مسایل دریای خزر هم با ایران همکاری می کنیم، به سفر روز سه شنبه ژنرال سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به ایران و مذاکره وی با سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: من نشنیده ام در این مذاکرات در مورد تسلیحات اس 300 صحبت شده باشد. این موضوع روابط دوجانبه است و در چارچوب دوجانبه بررسی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین