|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
وزیر امور خارجه الجزایر همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند مشارکت طرف های درگیر در لیبی را برای نشستن پشت میز مذاکره گسترش دهد تا نیازی به استفاده از زور نباشد و در نهایت با برقراری آتش بس در این کشور دولت تشکیل شود و همه نهادهای و موسسات در لیبی تقویت گردد.
به گزارش پایگاه خبری 'الیوم السابع'،'رمطان لعمامره' وزیر امور خارجه الجزایر طی اظهاراتی با محکوم کردن این اقدام تروریستی، گفت: هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک در قوانین بین المللی جنایت به شمار می رود.

وی ‫در حاشیه نشست با مسوولان کمیته هماهنگ کننده طرفهای مذاکره کننده برای حل و فصل بحران مالی که در محل وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد افزود: ‫درباره کشور لیبی باید بگویم که ما در حال انجام اقدامات 'تسهیل کننده' برای تشویق و ترغیب برادران لیبیایی به منظور انجام مذاکره و آشتی جهت دستیابی به راه حل همه جانبه هستیم.

وی ادامه داد که الجزایر گام های اولیه درباره لیبی که در ژنو با حمایت سازمان ملل متحد اتخاذ شد را تایید می کند.

‫ وزیر امور خارجه الجزایر همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند مشارکت طرف های درگیر در لیبی را برای نشستن پشت میز مذاکره گسترش دهد تا نیازی به استفاده از زور نباشد و در نهایت با برقراری آتش بس در این کشور دولت تشکیل شود و همه نهادهای و موسسات در لیبی تقویت گردد.

‫ وی تاکید کرد که الجزایر به انجام وظایف خود در قبال لیبی ادامه خواهد داد و آن را وظیفه ای در قبال مردم لیبی و نیازهای صلح و آرامش در منطقه که همه ملت ها خواستار آن هستند، می داند.

در پی انفجار امروز شنبه یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک سفارت الجزایر در طرابلس پایتخت لیبی، دو تن کشته شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین