|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) اضافه کرد: اصلاح طلبی بدون اعتدال امکان پذیر نیست البته هیچگاه اصلاحات به طور کامل در جوامع برقرار نمی شود همان طور که هیچگاه ضداصلاحات هم نمی تواند به طور دایم جامعه را در اختیار داشته باشد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه ای عصر پنج شنبه در همایش سراسری اصلاح طلبان کشور که در کانون توحید تهران برگزار شد، افزود: اصلاح طلبی از لحاظ تاریخی ریشه ای به قدمت تاریخ زندگی انسان دارد. کسانی که در این حرکت همیشه پیش تاز بوده اند انبیای الهی بوده اند. امام حسین (ع) نیز در قیام خود مساله اصلاح را مطرح کرد. طبیعتا اصلاح طلبی بر ماهیت خودش نوعی بازگشت به اصول و اصالت ها را دارد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) اضافه کرد: اصلاح طلبی بدون اعتدال امکان پذیر نیست البته هیچگاه اصلاحات به طور کامل در جوامع برقرار نمی شود همان طور که هیچگاه ضداصلاحات هم نمی تواند به طور دایم جامعه را در اختیار داشته باشد.

هادی خامنه ای ادامه داد: برای اصلاحات باید به فرهنگ و روش های فرهنگی توجه کرد. باید کار فرهنگی صورت گیرد یعنی همه چیز در فرهنگ ریشه دارد که اگر این مهم صورت بگیرد همه روندها اصلاح می شود.

**مطهری اصلاح طلب است اگرچه شناسنامه اصلاح طلبی ندارد

هادی خامنه ای یادآور شد: امروزه افرادی با ریشه های مستحکم از لحاظ سوابق، رنگ اصلاح طلبی دارند و شاید به ظاهر با اصلاحات ارتباطی نداشته باشند اما ما هر کسی که گرایش اصلاح طلبی داشته باشد را می توانیم اصلاح طلب بنامیم به همین دلیل می توان اشخاصی همچون علی مطهری را اصلاح طلب دانست ولو این که شناسنامه اصلاح طلبی نداشته باشند.

وی افزود: اصلاح طلبی یک گرایش و گفتمان عام است که مبارزه با فساد، دروغ، بهتان و همه زشتی ها و پلشتی ها را دارد و هرکسی به این اصل معتقد است اصلاح طلب نامیده می شود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) به انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات از رای استفاده می کند و رای یعنی آن چه هر انسانی با چشمان عقل و اندیشه خود رویت می کند؛ پس احترام به رای مردم یکی از مباحث مهم به حساب می آید. مردم سالاری نیز ریشه هایش در دین و اسلام وجود دارد.



**حق الناس فقط شمارش آرا نیست

هادی خامنه ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است و یا این که همه در انتخابات شرکت کنند حتی کسانی که مرا هم قبول ندارند، گفت: مفهومش این است که کسانی که ما را قبول ندارند به کسی که دوست دارند رای می دهند نه کسی که من می خواهم.

وی توضیح داد: مفهوم این مساله این است که ممیزین نباید بیش از حد در صلاحیت های مردم دخالت کنند و اگر واقعا مسوولان و ممیزین به سخنان مقام معظم رهبری اعتقاد دارند باید به این مطلب اهمیت بدهند.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: منظور از حق الناس فقط شمارش آرا نیست بلکه باید کسانی که حق شرکت در انتخابات دارند بتوانند به افراد مورد نظرشان رای بدهند، کسی حق ندارد کسی دیگر را از نظام بیرون بدارد و امیدوارم انتخابات آینده انتخاباتی باشکوه مبتنی بر ارزش های انقلاب و اسلام باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین