|
|
امروز: يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه باید مصرف کنندگان را به مصرف کالاهای داخلی ترغیب کنیم گفت: این امر مستلزم برنامه‌ریزی بر اساس مطالعات بازار است.
یک کارشناس اقتصادی کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر بودجه را همزمان یک فرصت و تهدید ارزیابی و عنوان کرد: می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

حسین خزلی خرازی درباره کاهش قیمت نفت به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برای عده‌ای از تولیدکنندگان داخلی که ماده اولیه خود را از خارج می‌خریدند قیمت مواد اولیه پایین می آید و یک فرصت خلق می‌شود. در مقابل برای برخی تولیدکنندگان مانند پالایشگاه‌ها که تولیدات خود را صادر می‌کنند ممکن است قیمت نهایی آنها پایین بیاید و در نتیجه از لحاظ مالی برای آنها تهدید باشد. اگر این دسته از تولید کنندگان به سمت افزایش کیفیت محصولات خود و پایدار کردن خطوط ارتباطی خود برای صادرات پیش روند می توانند این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

وی درباره کمپین آری به تولید ملی و اینکه این اقدام باید به یک عزم ملی تبدیل شود، به اهمیت روش های تاثیرگذاری بر اذهان عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دیگر با سخنرانی و توصیه کردن مردم نمی توان راه به جایی برد، بلکه باید با بهره گرفتن از روش‌های جدید به خصوص شبکه‌های اجتماعی برای ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ملی استفاده کرد.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه باید مصرف کنندگان را به مصرف کالاهای داخلی ترغیب کنیم گفت: این امر مستلزم برنامه‌ریزی بر اساس مطالعات بازار است.

وی با تاکید بر اینکه سلیقه مصرف کننده و خواسته‌های طبقات مختلف مردم در مصرف تولیدات داخلی بسیار تغییر کرده است، افزود: وقتی مصرف کننده حجم انبوه تبلیغات کالاهای خارجی را در برابر کالاهای ایرانی و همچنین کیفیت آن را می‌بیند، حتی در شرایط نابرابر هم ترجیح می‌دهد کالاهای خارجی مصرف کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین