|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۴۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌ صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد،‌ در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد.
    بیش از 99 درصد مشتریان بانک ملی ایران شناسه شهاب دریافت کرده اند.

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نظام بانکی در راستای اجرای الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه بانک مرکزی، به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است و از این رو خدمات بانکی باید صرفا به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ شده باشد.

شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌ صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد،‌ در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد.

استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot  در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین