|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
صنعت خودرو را لوکوموتیو صنایع کشور نامیدند چرا که هر بار این لوکوموتیو به راه افتاد صنایع بسیار دیگری به واسطه وابستگی به این صنعت، به دنبال آن راه افتاند و رونق گرفتند.
صنعت خودرو همواره یکی از مهمترین صنایع قابل بحث و گفتگو در سرتا سر کشور به شمار می رود كه این اهمیت باعث شده تا اکثریت مردم هر صبح و شام خبرهای مربوط به آنرا دنبال کرده و در محافل مختلف در مورد آن صحبت کنند.

کمی که خوب نگاه کنیم خواهیم دید بسیاری از مردم نیز به واسطه اهمیت این صنعت، کارشناسی صاحب نظر در صنعت خودرو شده اند و این بدان معناست که مردم کشورمان درک درستی از بزرگترین صنعت کشور پیدا کرده اند.

صنعت خودرو را لوکوموتیو صنایع کشور نامیدند چرا که هر بار این لوکوموتیو به راه افتاد صنایع بسیار دیگری به واسطه وابستگی به این صنعت، به دنبال آن راه افتاند و رونق گرفتند.

در شرایطی که ماه های پایانی سال ۹۳ را پشت سر میگذاریم متاسفانه بسیاری از حوزه های اقتصادی کشورمان با رکود مواجه شده اند و کسب کار در آنها دچار افول شده است.

بازار مسکن که روزگاری برای خود گردش مالی زبان زدی داشت در رکود کامل به سر میبرد.نه کسی میخرد و نه کسی میفروشد.تنها کار خریداران شده پرسش از بنگاه های املاکی و تنها کار املاکی ها شده جواب به پرسشگران در خصوص قیمت های خرید و فروش.

بازار ارز و سکه نیز که این روزها باز هم به یکی از نا مطمئن ترین بازارهای سرمایه گذاری مبدل شده و کمتر کسی پیدا می شود که رغبت به خرید و فروشی در این بازار آشفته نا مطمئن داشته باشد.

اما در همین آشفته بازار اقتصادی باز هم صنعت خودرو به داد چرخه اقتصادی کشور رسید.صحبت از صنعتی میکنیم که در بدترین دوران رکود خود باز گردش مالی آن به ۲۵ هزار میلیارد میرسید و این گردش مالی صنعت خودرو با هیچ صنعت دیگری قابل قیاس نسیت.

خرید و فروش خودرو همواره در ماه های پایانی سال از اوضاع خوبی برخوردار بوده و باعث رونق در این بخش مهم اقتصادی کشور شده است.بازار خودرو به واسطه خرید و فروش های پایانی سال که قالبا به جهت مسافرت در تعطیلات می باشد، از رونق خوبی برخودار است.که البته بنگاه های معاملات خودرویی نیز به واسطه موقعیت خود در این رونق از تاثیر به سزایی برخودار می باشند.

صنعت خودرو بدون شک با همه ی مشکلات پیش رو همواره در حوزه اقتصادی به داد کشور رسیده و شایسته حمایت های بیش از پیش می باشد. قطع به یقین حمایت از این صنعت باعث رشد و شکوفایی دوباره این صنعت خواهد شد و بسیاری دیگر از صنایع کشور به واسطه ی این صنعت دوباره به رونق خواهند افتاد و این یعنی شکوفایی اقتصادی کشور...

منبع: افکارنیوز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین