پیشتر مشتریان بانک برای دریافت خدمات خود به احراز هویت حضوری و فیزیکی نیازمند بودند؛ اما با راه اندازی خدمت تازه «گواهی امضای الکترونیک»، این نیاز تنها از طریق تلفن همراه برطرف می شود.
یکی از مهمترین خدماتی که بانک ملی ایران به تازگی در اختیار مشتریان خود قرار داده است؛ گواهی امضا و احراز هویت دیجیتالی است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، پیشتر مشتریان بانک برای دریافت خدمات خود به احراز هویت حضوری و فیزیکی نیازمند بودند؛ اما با راه اندازی خدمت تازه «گواهی امضای الکترونیک»، این نیاز تنها از طریق تلفن همراه برطرف می شود.
بر این اساس، مشتریان بانک ملی ایران باید در گام نخست اپلیکیشن «ایوا» را نصب کرده و از طریق «نشان بانک»، گزینه «گواهی امضا» را انتخاب کنند.
کاربر در گام بعدی باید با ارسال تصویر رو، پشت و سریال پشت کارت ملی، ثبت کد ملی، ثبت تاریخ تولد، ثبت کد پستی و احراز هویت تصویری دو مرحله ای، اطلاعات خود را تکمیل کند.
در گام نهایی، کاربر باید امضای خطی خود را بر روی صفحه تلفن همراه پیاده سازی کند و از این طریق، احراز هویت دیجیتال را به پایان برساند.
با این روند، مشتری دیگر برای انجام عملیات بانکی به احراز هویت فیزیکی نیازی نخواهد داشت و همه فرایندها از طریق امضای دیجیتال انجام خواهد شد.
ارسال نظر