کد خبر: ۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
لازم به ذکر است اکنون این سه فروند ایرباس در شرکت هواپیمایی قشم ایر مشغول به کار است اما این تمام ماجرای زنجانی و هواپیما هایش در تاجیکستان نیست،
نام فردی که روی پرونده نوشته شده نامی آشناست، بسیاری با خواندن این نام، یاد پول و هواپیما و خیلی تسهیلات دیگر می‌افتند و اولین سوالی که در ذهنشان شکل می گیرد این است :«بالاخره پرونده او چه شد؟» قبل‌ترها توجه به پرونده بابک زنجانی زیاد بود و هر خبری که مربوط به او می‌شد در تمام سایتهای خبری انعکاس داشت اما به تدریج از میزان توجهات کم شد. این کم شدن اهمیت پرونده بابک زنجانی اما سبب نشد که اطلاعات دیگری در مورد این میلیاردر جوان که در زندان است، منتشر نشود.

چنانکه دیروز پارسینه نوشت؛ 12 تیر ماه 1392 بود که شرکت قشم‌ایر در جشنی که با حضور بسیاری از ورزشکاران و مسئولان برگزار شد با ورود 16فروند هواپیما جدید رسما فعالیت خود را آغاز کرد. بابک زنجانی در این جشن برای مهمانان سخنرانی کرد و گفت: آمریکا و اروپا هرچقدر حلقه تحریم‌های خود را تنگ‌تر کنند، نمی‌توانند مسیر شکوفایی مغزهای متفکر ایرانی را بگیرند و این جوانان قادر به پشت سر گذاشتن هرگونه تحریمی هستند. اما این اولین سخنرانی رسانه‌ای بابک زنجانی نبود، وی یک سال و نیم قبل از جشن افتتاح قشم‌ایر زمانی که اتحادیه اروپا شرکت هواپیمایی Asian express air line را به دلیل آنچه کمک به دور زدن تحریم‌های ایران عنوان شده بود تحریم کرده بود، اولین مصاحبه خود را انجام داد.

 ادعایی که رد شد

بابک زنجانی 23 دسامبر 2012 میلادی در مصاحبه‌ای با رویترز گفته بود: «بانک اسلامی من در مالزی و هیچ کدام از 60 کمپانی دیگر من هیچ عمل خلافی انجام نداده‌اند و من نیز هیچ همکاری با دولت ایران نداشته‌ام.» اما همان زمان مدیر این شرکت هواپیمایی در مصاحبه‌ای قویا ارتباط زنجانی را با این مجموعه تکذیب کرده بود. خبرگزاری تاجیکستان در گزارشی که در سال 2013 منتشر شد اعلام کرد: غیر از شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس، شرکت اتوبوسرانی دوشنبه باس ترمینال و همچنین سیتی سنتر دوشنبه نیز در مالکیت بابک زنجانی است. حتی در افتتاح یکی از این شرکتها شخص رئیس جمهور تاجیکستان به دعوت بابک زنجانی در مراسم جشن افتتاح حاضر شد. تمام این تحریمها زمانی روی داد که شرکت هواپیمایی تاجیکی 2 ایرباس A320 را خریداری کرده و قرار بود یک فروند دیگر را نیز تحویل بگیرد.

لازم به ذکر است اکنون این سه فروند ایرباس در شرکت هواپیمایی قشم ایر مشغول به کار است اما این تمام ماجرای زنجانی و هواپیما هایش در تاجیکستان نیست، وقتی وبسایت رسمی هواپیمایی قشم ایر را باز می‌کنیم به آماری از یک نوع هواپیما برمی‌خوریم که این تعداد و مالکیت آن با آنچه در وبسایت هوانوردی جهانی نوشته شده است متفاوت است. در حالی شرکت قشم‌ایر 5 فروند RJ را متعلق به خود می‌داند که در وبسایت رسمی هوانوردی مالکیت این نوع هواپیما متعلق به شرکت آسیا اکسپرس ایر لاین است. سال 2014 طبق اخبار رسانه‌های تاجیکستان مدیر جدید شرکت هواپیمایی آسیا اکسپرس اعلام می‌کند 3 فروند هواپیما از نوع RJ در اختیار دارد. این در حالی است که حتی وب‌سایت این شرکت هواپیمایی از دسترس خارج است و صفحه فیسبوک آن نیز از سال 2013 به روز نشده است. در این رابطه و برای روشن شدن ماجرا پارسینه با شماره تلفنهایی که از این شرکت هواپیمایی ثبت شده است تماس گرفت اما کسی پاسخگوی تماس تلفن نبود، این عدم پاسخ دادن به تلفن در خصوص دیگر شرکتهای بابک زنجانی در تاجیکستان نیز صدق می‌کند.

 ماجرا از این قرار است که شرکت قشم ایر مدعی مالکیت 5فروند هواپیمایی است که در سایت هوانوردی به نام شرکت آسیا اکسپرس ثبت شده است و همچنین طبق آخرین اظهار نظر مدیر شرکت آسیا اکسپرس 3 فروند از این نوع هواپیما در اختیار این شرکت است. با توجه به لیست ناوگان قشم‌ایر این 5 فروند هواپیمای RJ در داخل ایران فعال است در حالی که مدیر آسیا اکسپرس مدعی است 3 فروند از این هواپیما در خطوط تاجیکستان فعالیت می‌کند. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر این نوع هواپیما توسط قشم‌ایر خریداری شده است، چرا کدهای ثبت شده متعلق به شرکت آسیا اکسپرس است. حتی اگر این 5 فروند به صورت اجاره‌ای در خدمت قشم ایر است چگونه مدیر تاجیکی مدعی حضور 3 فروند در دوشنبه است؟! و سوال دیگر اینکه دو هواپیمای RJ با اینکه در سامانه‌های ثبت هواپیمایی جهانی متعلق به شرکت تاجیکستانی است اما مدیر آسیا اکسپرس هیچ ادعایی در خصوص مالکیت آن ندارد، این دو فروند هواپیما کجاست؟! در تهران یا دوشنبه؟

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین