کد خبر: ۳۱۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
منابع مالی لازم برای اجرای برنامه‌های سال پیش رو، بر اساس بودجه پیشنهادی به شهرداری، سهم اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ که مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است، درآمدهای ناشی از مجتمع‌های ایستگاهی و نیز سهم حمایتی دولت پیش‌بینی شده است که رقمی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برنامه‌های خود برای سال ۱۴۰۰ را نهایی کرد تا با ارائه آن به مراجع بالادست، نقشه راه یک سال پیش رو را به شکلی شفاف ترسیم نماید.

به گزارش ایسنا، امیرعباس رضایی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو در این زمینه گفت: برنامه سال ۱۴۰۰ با عنایت به اسناد بالادستی از جمله برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و نیز لزوم تحقق برنامه‌های کلان شرکت مترو مطابق با سند راهبردی افق ۱۴۰۹ تنظیم و تدوین شده است. در کنار این ملاحظات، البته چالش‌های پیش رو در اجرای ماموریت‌های محوله و همچنین میزان تحقق برنامه‌ها و بودجه سال ۱۳۹۹ که بر حسب اعتبارات جذب شده صورت گرفته نیز مدنظر بوده است.

رضایی در ادامه افزود: منابع مالی لازم برای اجرای برنامه‌های سال پیش رو، بر اساس بودجه پیشنهادی به شهرداری، سهم اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ که مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است، درآمدهای ناشی از مجتمع‌های ایستگاهی و نیز سهم حمایتی دولت پیش‌بینی شده است که رقمی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

این بودجه در صورت تحقق، صرف تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده در خطوط ۶ و ۷ مترو، احداث پست برق، ساخت پایانه و پارکینگ و تامین ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی خواهد شد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت مترو، به امکان آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه شمالی خط ۳ و توسعه شرقی خط ۴ در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در صورتی که شرایط تامین مالی اجازه دهد، فعالیت‌های ارزشمند دیگری را می‌توان در سال آینده آغاز و یا به سرانجام رساند که ثمرات آن شامل حال بخش قابل توجهی از شهروندان پایتخت و حتی ساکنان شهرهای اقماری تهران خواهد شد.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت مترو، وی افزود: به هر حال برنامه اجرایی نهایی شده شرکت مترو برای سال ۱۴۰۰، بر اساس توانمندی‌های موجود و همچنین تحقق اهداف برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت تنظیم شده است و در صورت تامین به موقع منابع مالی، امکان اجرای صددرصدی آن وجود دارد. به تعبیر دیگر با توجه به تجربه‌ حاصل شده در زمینه سفرهای درون شهری در دوران کرونا، انتظار می‌رود حمایت‌های جدی‌تری در بخش توسعه مترو و تامین ناوگان حمل و نقل ریلی زیرزمینی صورت پذیرد تا سطح خدمات ارائه شده در مقوله حمل و نقل عمومی، به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء محسوسی پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین