|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۰۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

مژگان خانلو با اشاره به محاسبات مربوط به فروش نفت در لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: میزان فروش نفت در لایحه بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: فروش این میزان نفت شامل صادرات و پیش فروش نفت می‌شود.

وی افزود: صادرات نفت با قیمت ۴۰ دلار در هر بشکه و ارز محاسباتی ۱۱,۵۰۰ تومان پیش بینی شده است و ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی از بودجه حذف شد.

به گزارش فارس، حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت گفته بود برای سال آینده 2.3 میلیون بشکه نفت در روز پیش بینی شده که شامل فروش داخلی و خارجی می‌شود.

قرار بود در سال جاری 10.5 میلیارد دلار ارز 4200 به کالاهای اساسی اختصاص یابد که تا انتهای آبان ماه بالغ بر 6.7 میلیارد دلار پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب  با سناریوی دولت، 2.3 میلیون بشکه در روز فروش نفت در 365 روز سال با احتساب دلار 11500 تومانی بالغ بر 199 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی نصیب دولت خواهد کرد.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: انتشار خبری دال بر حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از لایحه بودجه ١۴٠٠، نشان دهنده عدم بررسی دقیق این لایحه است. در لایحه بودجه ١۴٠٠ آمده است که چنانچه ارز ترجیحی (دلار۴٢٠٠ تومانی) حذف شود؛ منابع آن صرف معیشت و سلامت مردم خواهد شد.

مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به خبری مبنی بر حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از بودجه ١۴٠٠؛ اعلام کرد: درخصوص نرخ ارز ترجیحی به استناد جزء (۴) بند (ب) تبصره (١) لایحه بودجه، این اجازه کسب شده است که در صورت تغییر نرخ ارز ترجیحی مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS)، به دولت اجازه داده می‌شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ١۶٠١٣۶ مندرج در جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (٩) قانون صرف معیشت و سلامت مردم می‌شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین