|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۳۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
شاید به دلیل جذابیت هایی که این موضوع در افکار عمومی ممکن است داشته باشد بعضی از افراد علاقمند هستند این موضوع را در ایران خیلی بزرک نشان دهند
سایت خبری خبرآنلاین می نویسد : هراز چند گاهی موضوعی در کشور مطرح می شود و تبدیل می شود به یک سوژه.از جمله این موضوعات که جذابیت های هم دارد موضوع ازدواج سفید است که واقعا مساله کشور ما نیست و مسایل مهمتری وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد.

یکی از موضوعاتی که این روزها به آن پرداخته می شود موضوع ازدواج سفید است.ازدواجی که در آن پسر و دختر بدون این که رابطه شرعی با هم داشته باشند زیر یک سقف زندگی می کنند.این نوع زندگی ها در غرب رواج دارد وموضوعی پذیرفته شده است.اما در کشور به دلیل ارزش های دینی و فرهنگی جایگاهی ندارد واگر هم چند مورد مشاهده شده نباید آنقدر بزگ جلوه داد ه شود.

با اطمینان می توان گفت که هیچ سازمانی آماری از این موضوع در ایران ندارد.به عبارت بهتر اصلا نمی توان آماری از این نوع موضوعات بدست آورد که این بر می گردد به نوع مشکل.لذا نمی توان هیچ مسئولی در هیچ یک از قوای کشور را از این که آمار ندارند زیر سئوال برد و به نوعی پاسخگو نبودن آنهارا نشانه فراراز پاسخگویی شان تلقی کرد.باور کنیم که هیچ سازمانی آماری دقیق از آسیب های اجتماعی ندارد تا چه رسد به این نوع موضوعات.

شاید به دلیل جذابیت هایی که این موضوع در افکار عمومی ممکن است داشته باشد بعضی از افراد علاقمند هستند این موضوع را در ایران خیلی بزرک نشان دهند.در حالی که اگر منصفانه نگاه کنیم واغراض شحصی را مبنای تحلیل قرار ندهیم بایداعتراف کنیم که مشکلاتی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت های خانگی و... به مراتب مهمتر هستند و قابل توجه.

گر چه این را می پذیرم که این نوع ازدواج ها حتی در غرب هم سرنوشت خوبی ندارند و نه تنها کمک به تشکیل نهاد خانواده نمی کنند که مانع آن نیز هستند.دراین نوع ازدواج ها معمولا دخترها بیشتر از پسر ها آسیب می بینند.فراراز مسئولیت تشکیل خانواده یکی از پیامد های این نوع ازدواج هاست.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین