کد خبر: ۳۰۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲
قنادان با بیان این‌که براساس تفاهم‌نامه قرار بر این بود که وزارت کشور ظرف مدت ۱۰ روز لیست‌های مورد نیاز را به تامین اجتماعی بدهد و طی مدت سه ماه در فازبندی‌های مختلف این لیست به روزرسانی شود، اظهار کرد: ما در همان مدت ۱۰ روز، لیست اولیه تهران را در اختیار وزارت کشور قرار دادیم و آنها نیز لیست را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کردند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عدم بیمه رانندگان تاکسی از سوی سازمان تامین اجتماعی گلایه کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد رانندگان تاکسی مشمول در تهران که از سال ۱۳۹۴ وارد ناوگان شدند، اما بیمه آنها به روزرسانی نشده حدود ۱۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

علیرضا قنادان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت اجرای تفاهم‌نامه به روزرسانی لیست بیمه تاکسیرانان از سوی تامین اجتماعی، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید از سال ۱۳۹۴ فهرست مشمولان یارانه حق بیمه رانندگان درون شهری اصلاح نشده است که بر همین اساس در بهمن‌ماه سال گذشته یک تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری تهران، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و قرار شد که لیست مشمولان یارانه بیمه تاکسیرانان به روزرسانی شود.

وی با بیان این‌که همان زمان اعلام کردیم که به دلیل عدم به روزرسانی لیست مشمولان یارانه حق بیمه شاهد هستیم که بسیاری از این افراد با این‌که در ناوگان تاکسیرانی فعال نیستند اما همچنان نام آنها در لیست بیمه است، افزود: براساس تفاهم‌نامه قرار شد که سازمان تاکسیرانی لیست افرادی که باید حذف شوند و همچنین لیست تاکسیرانان مشمول را از طریق وزارت کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد و آنها نیز پس از حذف افرادی که دیگر در ناوگان فعال نیستند، نام تاکسیرانان جدید را به لیست اضافه کنند.

به گفته قنادان،  شاهد هستیم با این‌که چندین ماه از این تفاهم‌نامه می‌گذرد و وزارت کشور نیز لیست‌ افراد جایگزین را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده، افراد جایگزین در لیست مشمولان یارانه حق بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته است.

قنادان با بیان این‌که براساس تفاهم‌نامه قرار بر این بود که وزارت کشور ظرف مدت ۱۰ روز لیست‌های مورد نیاز را به تامین اجتماعی بدهد و طی مدت سه ماه در فازبندی‌های مختلف این لیست به روزرسانی شود، اظهار کرد: ما در همان مدت ۱۰ روز، لیست اولیه تهران را در اختیار وزارت کشور قرار دادیم و آنها نیز لیست را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کردند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که براساس بررسی‌های انجام شده تعداد رانندگان تاکسی مشمول که از سال ۱۳۹۴ وارد ناوگان شدند، اما بیمه آنها به روزرسانی نشده حدود ۱۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود، گفت: البته برخی افراد که وارد ناوگان شده‌اند بازنشسته بوده و نیاز به بیمه جدید ندارند و برخی دیگر بنا به دلایل دیگری از جمله عدم توان پرداخت حق بیمه سهم خودشان، علاقه‌ای به این‌که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خویش فرما قرار گیرند، ندارند.

وی با بیان این‌که در فاز اول، سازمان تاکسیرانی شهر تهران نام ۲۳۰۰ راننده مشمول را ارسال کرده، اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که سازمان تامین اجتماعی قرار بود براساس تفاهم‌نامه ضمن حذف رانندگانی که در ناوگان فعال نیستند نسبت به اضافه کردن رانندگان جدید اقدام کنند، اما گویا رانندگانی را که در ناوگان فعال نبودند را براساس لیست وزارت کشور از سامانه بیمه حذف کرده اما رانندگان جدید هنوز جایگزین نشده‌اند و این متفاوت از تفاهم‌نامه‌ای بود که میان وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد.

قنادان با بیان این‌که بنا به گفته مسئولان تامین اجتماعی، لیستی که آنها از مشاغل در اختیار دارند تفکیک شده نیست، گفت: رانندگان آژانس و رانندگان اتوبوس در لیست تامین اجتماعی در کنار راننده تاکسی است و آنها لیست تفکیک شده نداشتند که وزارت کشور برای تسریع امور این لیست را به صورت تفکیکی در اختیارشان قرار داده است، چرا که بانک اطلاعاتی وزارت کشور به دلیل آنکه هر ماه سهمیه سوخت به رانندگان می‌دهد بسیار دقیق است اما با این‌که لیست در اختیارشان قرار داده شده تا کنون تنها به حذف نام رانندگان غیرفعال اقدام شده و نام رانندگان جدید هنوز اضافه نشده است.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که عدم اقدام در به روزرسانی فهرست مشمولان یارانه حق بیمه در حالیست که تعداد افرادی که به لیست بیمه باید اضافه شوند بسیار کمتر از تعداد حذف شدگان است، افزود: این مساله نشان می‌دهد که اضافه شدن رانندگان جدید تاکسی به لیست بیمه بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی ندارد و این عدم اجرای تفاهم‌نامه در حالی است که ما با یک قشر ضعیف مواجه هستیم که در سایه آسیب‌های معیشتی و اقتصادی دوران کرونا، توانایی آنکه ماهانه در حدود ۶۵۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند تا تحت پوشش بیمه خویش فرما قرار گیرند را ندارند.

وی ادامه داد: حتی با رانندگانی مواجه هستیم که توان پرداخت سهم ۵۰ درصدی خودشان در بیمه (۳۵۰ هزار تومان) را نیز ندارند و به همین دلیل اعلام می‌کنند که علاقه‌ای به این‌که تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ندارند و دولت چنانچه قصد حمایت از این قشر زحمت کش را دارد یکی از بهترین اقدامات رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی است که برای آن تکلیف قانونی هم دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین