|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

گفته می‌شود چهار عضو خدماتی ارتش کره جنوبی که ادعا شده درگیر در انجام یک سوء‌قصد دراماتیک علیه رهبر کره شمالی بوده‌اند، در حالی که سعی به فرار از طریق یک قایق ماهیگری داشته‌اند، توسط مقامات کره جنوبی دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، دریاسالار "کاتسوتوشی کاوانو"، رئیس ستاد مشترک نیروهای دفاع شخصی ژاپن به مجله ژاپنی "شوکان جندای" گفت که کیم جونگ‌-اون از تلاش سربازان ارتش کشورش در سال ۲۰۱۸  برای سوء‌قصد به جانش، جان سالم به در برده است.

کاوانو گفت: چهار عامل ارتش کره شمالی تلاش ناکامی برای کشتن جونگ-اون در یک ناحیه ساحلی در منطقه "وانسان-کالما"- که کیم به طور منظم به آنجا می‌آمده- انجام داده‌اند.

کاوانو این‌طور که از "سان" نقل شده، گفته است: تلاش‌های ارتش کره شمالی برای ترور رهبر کره شمالی در منطقه وانسان-کالما ناکام بوده است. در آن روز چهار نفر فرار کرده و از طریق دریا به سمت ژاپن حرکت کردند.

رئیس دفاع ژاپن اضافه کرد که این سانحه پوشش رسانه‌ای قابل توجهی جلب نکرده زیرا رسانه‌ها مشغول اختلافی بین کشتی جنگی کره جنوبی و هواپیمای گشت‌زنی ژاپنی بوده‌اند که در همان زمان اتفاق افتاده است.

به گفته کاوانو، به دنبال تلاش برای ترور کیم و بر اساس اطلاعات دریافتی از دفتر ارتباط بین دو کره در کائسونگ، کره جنوبی یک ناوشکن موشکی هدایت شونده به منطقه وانسان کالما اعزام کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین