با توجه به اینکه پیش از این نامهای عمومی نظیر نان زنجفیلی، ساندویچ بستنی و آبنبات ژلهای برای نسخههای اندروید در نظر گرفته شده بود، این اولین باری است که گوگل تصمیم دارد از نام برندی خاص در ورژنی از سیستم عامل خود استفاده کند.
این برند که خواهان و علاقهمندان بسیاری در بریتانیا دارد، دستاویزی برای گوگل شده تا بتواند آنها را به سمت سیستم عامل محبوب خود جذب کند و البته جالب است که این شرکت برای فرار از پرداخت حق مالکیت این برند مشهور با مسئولان این شرکت (کیتکت) به توافق رسیده است.
مدیر شرکای جهانی اندروید درباره هدف از چنین اقدامی گفته است که به دنبال تولید محصولی جذاب و غیر منتظره بودیم و از این جهت کیتکت را انتخاب کردیم.
او همچنین گفته که با توزیع این سیستم عامل در مناطق مختلف جهان میتوان
بازاریابی برای این شرکت تولید کننده شکلات داشت تا ببیند در چه بخشهایی
امکان توسعه بازار دارد.
پاتریک بولا مدیر بازاریابی نستل (تولید کننده شکلات کیتکت) نیز گفته است
بعد از طرح این موضوع توسط گوگل، ظرف یک ساعت درباره چنین اقدامی به نتیجه
رسیدیم.
ظاهرا جزییات چنین توافقی در کنفرانس MWC سالجاری انجام شده و هر دو شرکت به این نتیجه رسیدهاند که تا ساخت آیکونی بزرگ از اندروید این نسخه توسط کیتکت، موضوع مسکوت بماند.