|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
ساکنان محلی یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که دستکم 33 نفر در 2 روز گذشته در جریان درگیری بین نیروهای جنبش 'انصارالله' با قبایل متحد القاعده در مرکز یمن کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از صنعا، ساکنان محلی گفتند که قبیله نشین ها و عناصر وابسته به گروه 'انصار الشریعه' در منطقه 'قیفه' در استان 'البیضا' چند تپه کوهستانی از جمله منطقه کوهستانی 'الثعالب' مشرف به پایگاه القاعده را که به تصاحب انصارالله درآمده بود، تحت کنترل خود درآوردند.

مقام های نظامی یمنی نیز اعلام کردند که 7 تروریست القاعده در حمله یک پهپاد آمریکایی در جنوب یمن کشته شدند.

براساس این گزارش، یمن که متحد آمریکا بوده و مرز طولانی با عربستان دارد، از زمان آغاز اعتراضات مردمی در سال 2011 که منجر به برکناری 'علی عبدالله صالح' رییس جمهوری پیشین این کشور از قدرت شد، با ناآرامی های سیاسی دست به گریبان است.

هواداران جنبش انصار الله که در ماه سپتامبر (شهریور ماه) شهر صنعا پایتخت یمن را تقریبا بدون جنگ و خونریزی تصاحب و دولت را مجبور به استعفا کردند، به گسترش عملیات خود در سراسر این کشور به رغم تشکیل دولت جدید ادامه می دهند.

گروه انصارالله با برخی از اعضای تیم جدید 'خالد بحاح' نخست وزیر یمن مخالفند و می گویند این افراد معیارهای مورد توافق در توافقنامه تقسیم قدرت را رعایت نمی کنند.

جنبش انصارالله که قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است، خواستار برآورده شدن مطالبات و اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور است و از 21 سپتامبر (30 شهریور ماه) تاکنون کنترل صنعا را در دست دارد.

در همین حال، مقام های نظامی یمن گفتند که یک پهپاد آمریکایی یک دستگاه کامیون حامل دستکم 7 فرد مسلح را در استان 'شبوه' در جنوب این کشور منهدم کرد.

گروه القاعده در شبه جزیره عربی اغلب به سربازان دولتی در جنوب یمن حمله می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین