|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
اصرارهای پرسپولیس بر این بود که دربی در همان تاریخ از پیش تعیین شده یعنی روز سی‌ام آبان ماه برگزار شود.
اتفاقا باشگاه‌نشین‌ها موضع سفت و سختی گرفته بودند اما همین که پایشان به سازمان لیگ رسید، به توجیهات مسوولان برگزاری تن دادند و گفتند که برگزاری دربی با یک تاخیر ۳ روزه مشکلی به وجود نخواهد آورد و آنها با بازی با استقلال در روز دوم آذر موافقت کردند. غافل از اینکه این فقط یک پیشنهاد بوده که پیش از هر کسی، شورای تامین باید آن را بپذیرد و چنین اتفاقی هنوز رخ نداده. پرسپولیس هم از ترس اینکه مبادا دوباره در تاریخ تازه دربی دست ببرند، از حالا فریاد برآورده که این بازی باید روز دوم آذر برگزار شود وگرنه آنها هیچ تغییری را نخواهند پذیرفت.


موضع تازه‌ و البته رسمی پرسپولیس نسبت به تاریخ دربی را مهدی خواجه‌وند سخنگو و عضو هیات‌مدیره باشگاه اینطور عنوان کرده: «ما موظف به حفظ منافع باشگاه هستیم و بر همین اساس در ارتباط با مباحث مربوط به تغییر زمان دربی واکنش نشان دادیم. در عین حال با توجه به شرایط خاص، تا جایی که امکانش باشد سعی در تعامل با سازمان لیگ داریم. هنوز درباره تغییر زمان برگزاری دربی ابلاغی به باشگاه نرسیده و طبق اعلام قبلی، بازی در تاریخ ۳۰ آبان برگزار می‌شود. البته در جلسه‌ای که برای بررسی و اعلام زمان جدیدی برای بازی دربی تشکیل شد، توافق بر سر تاریخ دوم آذر ماه صورت گرفت اما قطعی شدن این تاریخ مستلزم آن است که شورای تأمین موافقت کند و در‌این‌باره هنوز خبری به ما نرسیده است.


در حالی که باشگاه و تیم تمام برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌اند و اگر قرار بر تغییر برنامه باشد، تمایل داریم زودتر اقدام کنیم. نظر ما این است که این تغییر برنامه باعث بهتر شدن شرایط تیم استقلال می‌شود و ما هم در تلاش هستیم تا منافع باشگاه پرسپولیس را حفظ کنیم. مواضعی که از سوی باشگاه در پی یکسری اتفاقات روی داد، ازهمین رو بود. از سوی دیگر شرایط خاصی پیش آمده و اعتقاد داریم باید کار را با تعامل پیش ببریم. همانطور که انتظار می‌رود وقتی باشگاه پرسپولیس در شرایط خاص قرار می‌گیرد، این تعامل به شکل متقابل وجود داشته باشد. به طور قطع انجام بازی در همان برنامه اعلام شده بیشتر به سود ما خواهد بود اما با برگزاری بازی در دوم آذر ماه هم موافق هستیم. با توجه به اینکه شرایط ایجاد تغییر برنامه‌ریزی‌ها برای تاخیر بیش از این زمان را نداریم، موضع ما همان است که اگر به هر دلیل امکان برگزاری مسابقه در دوم آذر ماه نبود، دربی در همان روز ۳۰ آبان انجام شود چون ما هیچ تاریخ دیگری را نمی‌پذیریم و ترجیح می‌دهیم اصلا بازی برگزار نشود.»


بر خلاف آقای سخنگو اما بهروز منتقمی موضع آرام‌تری دارد و در قامت سرپرست باشگاه می‌گوید: «طبق آخرین توافقی که در سازمان لیگ انجام دادیم قرار است دربی روز دوم آذر برگزار شود. اگر سازمان لیگ بتواند موافقت‌های قانونی همچون شورای تامین را کسب کند این بازی دوم آذر ماه برگزار می‌شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد باید جلسه دیگری برگزار کنیم و درباره تاریخ دربی تصمیم‌ بگیریم. الان مهم این است که قبل از دربی برای ما بازی حذفی نگذارند و روی این موضوع اصرار داریم. اگر بازی حذفی نگذارند، در هر تاریخی بازی می‌کنیم.»


آنچه پیدا است اینکه برای مشخص شدن تاریخ دربی نه باشگاه عجله‌ دارد و نه سازمان لیگ. درست بر خلاف درخشان و همکارانش در کادر فنی که هر روز جویای این موضوع هستند و تاکید کرده‌اند که این بلاتکلیفی هر چه طولانی‌تر شود، شانس برنامه‌ریزی بهتر و در نتیجه احتمال موفقیت آنها کاهش پیدا خواهد کرد.ا دوم آذر، یا بازی نمی‌کنیم!
منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین