|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۲۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که وزیر خارجه عراق امروز (چهارشنبه) سفر رسمی به ترکیه خواهد داشت.
به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نشان‌دهنده حمایت ما از عراق در جنگ علیه تروریسم و گسترش فرهنگ دموکراسی است تا اینکه عراق در منطقه به جایگاهی که مستحق آن است، دست یابد. چراکه رسیدن به آینده‌ای روشن حق مردم عراق است.

در این بیانیه آمده است: در سفر ابراهیم جعفری به ترکیه که تا پایان هفتم ماه جاری میلادی ادامه دارد، درخصوص روابط دوجانبه میان طرفین و تبادل‌نظر درخصوص اوضاع منطقه و بین‌المللی بحث و گفتگو خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تاکید کرد که آنکارا در جنگ علیه گروه تروریستی داعش با مردم و دولت عراق همراه است و در مقابله با شرایط سختی که عراق با آن روبه‌رو است، خالصانه و محکم در کنار این کشور می‌ایستد.

پیشتر جعفری در سفر اخیر خود به کویت و در جریان دیدار با نخست‌وزیر این کشور، با وی درخصوص اوضاع امنیتی و سیاسی منطقه، روابط دو جانبه میان عراق و کویت و راه‌های تحکیم آن بحث و گفتگو کرد.

جعفری در این دیدار خاطرنشان کرد که روابط میان کویت و عراق بیسار مثبت و روبه پیشرفت است و تامین‌کننده منافع دو کشور خواهند بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین