|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
محمدباقر نوبخت در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید":
کد خبر: ۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
نوبخت از رسانه ها خواست تا این دلهره را ایجاد نکنند که یارانه عده ای کم شود چرا که ما تا اطلاع ثانوی که مرحله دوم اجرا شود یارانه هیچ دهکی را حذف نخواهیم کرد.
محمدباقر نوبخت یکی از نزدیکان رئیس دولت یازدهم و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید" مطالب مهمی را پیرامون لایحه بودجه سال 92 و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مطرح کرد .
وی با تاکید بر اینکه دولت برای بودجه سال جاری اصلاحیه می دهد نه متمم، افزود: با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توافق کردیم کارگروه ویژه ای را تشکیل و به نحو شایسته ای در راستای کاهش درآمدها برخی هزینه ها را کاهش داده و بدون اینکه به هزینه های عمرانی که بر روی اشتغال تاثیر دارد فشار وارد کنیم منابع جدیدی را شناسایی و در ذیل سقف 210 هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال جاری اضافه کنیم.

محمد باقر نوبخت در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید درباره چگونگی احیای سازمان مدیریت با توجه به اینکه در گذشته این سازمان نواقصی داشته است، افزود: قطعا آنچه که دولت به دنبال آن است تاسیس سازمان مدیریت سابق با همان کیفیت و کمیت و ابعاد نیست.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: ما به دنبال این هستیم که با توجه به ظرفیتهایی که در معاونت برنامه ریزی و راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وجود دارد و با استفاده اشکالاتی که در سازمانهای گذشته وجود دارد و نواقصی که الان در این دو معاونت است سازمان روزآمد و کارآمد قبلی را احیا کنیم.

نوبخت در این باره که آیا کسری بودجه شناسایی شده است یا خیر و آیا برای بودجه سال جاری دولت متمم ارایه می کند، بر اینکه دولت برای بودجه سال جاری اصلاحیه می دهد نه متمم تاکید کرد و گفت: با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توافق کردیم کارگروه ویژه ای را تشکیل و به نحو شایسته ای در راستای کاهش درآمدها برخی هزینه ها را کاهش داده و بدون اینکه به هزینه های عمرانی که بر روی اشتغال تاثیر دارد فشار وارد کنیم منابع جدیدی را شناسایی و در ذیل سقف 210 هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال جاری اضافه کنیم.

وی درباره اینکه فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها چه زمانی اجرا می شود، گفت: قانون هدفمند سازی برای دولت لازم الاتباع است از این رو بر اساس این قانون مراحل بعدی را اجرا می کنیم.

نوبخت گفت: از آنجا که مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها کاستی هایی داشت و دقیقا متناسب با اهداف و رویکردهای این قانون عمل نشد تصمیم داریم آسیب شناسی مرحله اول را پایان ببریم و با استفاده از تجربه این آسیب شناسی بتوانیم مرحله دوم هدفمندی را منطقی تر و درست تر اجرا کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: فعلا همان وضع گذشته را تا پایان سال عمل می کنیم و از یارانه هیچ دهکی کم نخواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس ماده 7 تناسبی بین میزان درآمدها و یارانه های نقدی پرداختی ایجاد خواهیم کرد و به نحو مطلوب عمل می کنیم.

نوبخت از رسانه ها خواست تا این دلهره را ایجاد نکنند که یارانه عده ای کم شود چرا که ما تا اطلاع ثانوی که مرحله دوم اجرا شود یارانه هیچ دهکی را حذف نخواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور درباره میزان تغییر در دولت و شاخص تغییرات ، گفت : در حوزه معاونت برنامه ریزی و راهبردی شاخص این است که ضرورتی به تغییر معاونین و پرسنل نیست.

وی افزود: دولت برنامه ای دارد که هرکس بتواند با این برنامه مومن باشد و کارایی اش بالا باشد اصراری به تغییر نیست مگر اینکه به دلایل عدیده کسی نخواهد با ما کار کند.

نوبخت گفت: گزینش و همکاری ما از نگاه سیاسی نیست و شاخص این نیست که کسی با ما از نظر سیاسی واگرا یا همگرا باشد او را تغییر دهیم ،آنچه که برای ما مهم است شایستگی افراد است که براساس آن یا اینها را ابقا یا با آنها خداحافظی می کنیم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۶
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
0
با سلام خدمت شما عزیزان
قبل از هر چیز ممنونم از گفتگوهایی که با اشخاص مختلف انجام میدید،
خواستم پیشنهاد بدم خوب میشد اگه قسمتی تو سایت داشتید که سؤال های مخاطبان رو هم ازشون میپرییدید،ولی باز هم ممنون
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
0
نوبخت گفت: گزینش و همکاری ما از نگاه سیاسی نیست و شاخص این نیست که کسی با ما از نظر سیاسی واگرا یا همگرا باشد او را تغییر دهیم ،آنچه که برای ما مهم است شایستگی افراد است

واقعا بزرگواری تا چه حد؟کسانی که قبلا به نگهبان وآبدارچی هم رحم نکردندحالا به آنها می گوییم اگر شایسته هستید بمانید.اخلاق در تاریخ ثبت می شود.
در مورد یارانه هرچی مسئولان با تدبیر تشخیص بدهند ما همراهی می کنیم.
یاعلی
نگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
1
با سلام
از آقای روحانی و وزیرهاشون خواهش دارم کمی بیشتر به فکر بالا بردن سطح فرهنگ و آگاهی مردم شهرستانهای کوچک و روستاها باشند،تا افرادی مثل احمدی نتونن به سادگی با ذهن این گروه برای رسیدن به اهداف شومشون بازی کنند!!!
دکترعباس حاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
0
1
یادداشت:
14اقدام مهم وضروی دولت یازدهم
1-تشکیل سازمان نظام آماری زیرنظرروسای سه قوه،به کارشناسان آماراجازه تاسیس انجمن صنفی آمارداده شود.بخش خصوصی درتولیدآمارتقویت شود.
2-جداکردن سازمان زندانهاازقوه قضائیه والحاق آن به وزارت کشور.
3-واگذاری اختیارات صدورمجوزچاپ کتاب وانتشارروزنامه به ادارات کل فرهنگ وارشاداستانها.
4-اعزام دانش آموزان ودانشجویان به کشورهای پیشرفته جهت آشنایی باالگوهای پیشرفت وکسب تجربه،سالیانه4میلیون دانش آموزودانشجوبرای مشاهده الگوهای پیشرفت درسنگاپوربه آن کشورسفرمی کنندکه جای ایرانیان خالی است.
5-انتخابی کردن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وهیئت امنای دانشگاه آزادجهت دمکراتیک کردن مدیریت این نهادها.
6-واگذاری کامل سهام ایران خودروومخابرات به بخش خصوصی.
7-الزام وزیران ومدیران عالی دولتی به مناظره باکارشناسان منتقددولت.
8-تلاش جدی حهت لغوتحریمهاکه معیشت مردم راهدف گرفته است.درشرایط تحریم،اقتصادایران روزبه روزفلج ترمی شود.
9-نظام آموزشی ایران کاملا"سنتی وعقب مانده است،ایران درتولیدعلم عقب مانده ترین کشوراست،ترجمه آثاردیگرکشورهاوچاپ آنهادرمجلات خارجی تولیدعلم نیست،فریب این شعارهارانخوریم.نظام آموزشی راپژوهش محورکنیدوتدریس دردانشگاههارادوزبانه(فارسی وانگلیسی)نمائید.
10-پرداخت نقدی یارانه هاراطوری اصلاح کنیدکه یارانه نیازمندان افزایش یابدویارانه بی نیازان قطع شود.یارانه کافی (نفری 60هزارتومان)فقط به30%اقشارآسیب پذیر(3دهک اول)پرداخت شود.
11-جمعیت راکنترل کنید،بحران آب ومنابع درایران جدی است،جمعیت فقیرقدرت ملی راکاهش می دهد.
12-سربازی اجباری رالغوکنیدوسربازی حرفه ای اختیاری را(برای هردو دختروپسر)جایگزین نمائید.
13-رونق صنعت توریسم به کاهش بیکاری کمک می کند.
14-مفاهیم وتئوری اعتدال راهرسالهUpdateکنیدونوسازی نمائید.دکترعباس حاتمی13/6/92
www.drhatamy.blogfa.com09122865368
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
1
پس یه فکری هم به حال کارمندای به شکل ساعتی نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل بکنید که سه الی چهار سال مشغولند و بیمه کاری نداشته اند و سابقه هم برایشان محسوب نمی شود حالا هم می خواهند به استناد همین عدم سابقه بیرونشان کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
با سلام وقتی تصمیم گرفته شودکه هر کس بیش از 3 میلیون میگیرد حذف شود ربطی به این گروه و ان گروه ندارد یا هر رقمی که مسئولین صلاح میدانند و همچنین افرادی نامشان در بعضی شرکتها یا نهادها بعنوانهای مختلف در لیست حقوقیند که هیچ کاری هم در انجاها ندارند مثل شرکت نفت ووو که از زمان سابق باب شده بوده یا مشاورین جوانی که حقوق میگرفته اند و برای کارهای خیابانی راهیشان میکردند و به هر کس میخواستند هجوم میبردند چند شغلهارا یک شغله کنید تا جا برای بی کاران باز شود عوض باز نشسته هائی که در نهادها و ادارات بصورت قرار دادی کار میکنند جوانان بی کار انان و دیگران را بکار بگمارید و حقوقی به باز نشستگان بدهید که زندگیشان ابرو مندانه بگذرد و نیاز به کار مجدد نباشند کشاورزی را احیا ء نمائید کارخانه ها را بکار اندازید امنیت اقتصادی درست کنید تا پولهای بیرو ن رفته باز گردد و چرخ اقتصاد حرکتش را تند تر کند اینها من باب یاد اوری است چون الحمدالله مسئولین محترم خود متخصص و انشاءالله دلسوز و دست پاکند و نمی گذارند بیتالمال از دسترس خارج شود از زحماتی هم که قبلی ها کشیده اند بهر مقدار که بوده است باید تشکر کرد السلام علینا و علی عبادالله الصالحین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین