|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
»
کد خبر: ۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
وی ادامه داد: بنده شهادت می‌دهم اگر خانم افخم خانم هم نبود باز هم ایشان بهترین گزینه برای سخنگویی بودند و ایشان یکی از با صلاحیت‌ترین افراد در وزارت خارجه هستند.
سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی گفت: دیپلمات و خبرنگار همواره مکمل یکدیگر هستند و باید با یکدیگر تناسب و همکاری داشته باشند.

سیدعباس عراقچی در مراسم تودیع و معارفه سخنگوی جدید که در وزارت امور خارجه برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم به معاونین محترم این وزارتخانه همکاران و خبرنگاران و تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: امیدوارم همه ما از برکات و دعای خیر ائمه برخوردار باشیم و  در واقع این مراسم تودیع اقای مهمانپرست و معارفه سرکار خانم افخم است چرا که همواره آقای مهمانپرست رئیس مرکز دیپلماسی عمومی بودند و بنده فقط در دوره انتقالی ایشان این وظیفه را 4 -5 ماه انجام دادم و خدا را شاکرم که چنین تجربه ای کسب کردم چرا که بنده عموماً‌ در بخش‌های سیاسی و بین المللی کار کردم و در واقع این دوره چندماهه دوره بسیار مهمی برای من به لحاظ ارتباط با خبرنگاران بود و دید جدیدی را برای من و اهمیت کار رسانه ای در دستگاه سیاست خارجی ایجاد کرد.

عراقچی تاکید کرد: کار دیپلمات و خبرنگار همواره مکمل یکدیگر بوده و باید با یکدیگر تناسب داشته باشند و همانطور که قبلا گفتم زمانی که دیپلمات های ما در مزار شریف را شهید کردند خبرنگاری هم در کنار این دیپلمات‌ها به شهادت رسید و این نشان می‌دهد دیپلماسی رسانه‌ای در کنار دیپلماسی عمومی اهمیت بسیاری دارد و من به سهم خودم از تلاش‌های آقای مهمانپرست تشکر می‌کنم چرا که به نوعی این موضوع موجب شد تا بنده نیز چنین تجربه‌ای پیدا کنم و بسیار خوشحال هستم و‌ آرزوی موفقیت برای ایشان در مسئولیت‌های آتی دارم.

وی تاکید کرد: همچنین به خانم افخم به خاطر این مسئولیت بزرگ و اولین سخنگوی خانم که نقطه عطفی در وزارت خارجه است تبریک می‌گویم البته نباید در حق ایشان جفا شود چرا که شایستگی ایشان ربطی به جنسیت خانم افخم ندارد و ایشان قریب به بیست و چند سال است که با خبرنگاران همکاری داشته و ما همواره شاهد مسئولیت‌های ایشان در نمایندگی‌ها و وزارت خارجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بنده شهادت می‌دهم اگر خانم افخم خانم هم نبود باز هم ایشان بهترین گزینه برای سخنگویی بودند و ایشان یکی از با صلاحیت‌ترین افراد در وزارت خارجه هستند.

وی همچنین گفت: از همه خبرنگارانی که من مزاحم ایشان بودم و گاهی اوقات نیز ایشان مزاحم من بودند (با خنده) تشکر می‌کنم ولی به طور کلی از این موضوع لذت می‌بردم چرا که مزاحمت‌هایشان برای من بسیار لذت بخش بود و آنها سعی می‌کردند در تمامی شرایط کار خود را انجام دهند و حتما با سرکار خانم افخم نیز همکاری بهتری خواهند داشت.

عراقچی  از بخش دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه تشکر کرد و افزود: کار سخنگویی همانند تیم ملی فوتبال است و کاری فشرده بوده و همه در این راستا زحمت می‌کشند .

عراقچی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای خانم افخم با اشاره تلویحی به حاشیه‌های تبریک تولد نوه ملکه انگلی گفت: امیدوارم ایشان تولد هیچ نوزادی را نیز تبریک نگویند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین