کد خبر: ۲۷۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
سیروس الوند معتقد است سینما پس از انقلاب دوباره اختراع شد چون نمی‌توانست به شکل قبل از انقلاب به حیات خود ادامه دهد. او اضافه کرد برای همین در دهه ۶۰، چند فیلمساز خوب به سینما معرفی شدند.
 سیروس الوند معتقد است سینما پس از انقلاب دوباره اختراع شد چون نمی‌توانست به شکل قبل از انقلاب به حیات خود ادامه دهد. او اضافه کرد برای همین در دهه ۶۰، چند فیلمساز خوب به سینما معرفی شدند.

به گزارش خبرآنلاین، سیروس الوند، کارگردان باسابقه سینمای ایران که جزو سخنرانان مراسم بزرگداشت مجید قاری‌زاده از کارگردان پیشکسوت بود، با اشاره به دهه طلایی ۶۰، تاکید کرد سینما پس از انقلاب دوباره اختراح شد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

او با اشاره به فیلم «پدر بزرگ» قاری‌زاده که تولید سال ۱۳۶۴ است، گفت: «این فیلم به دور از شعارهای امروزی، نگاه ویژه‌ای به نیمه شعبان دارد. امروزه سینما به هرکسی راه می‌دهد و باعث شده سینما از هویت ملی و ارزش‌هایش دور شود. سینما بعد از انقلاب دوباره اختراع شد، چون نمی‌توانست به شکل قبل از انقلاب خود ادامه حیات دهد. بعد از انقلاب، در دهه ۶۰ به همت مسئولین به خصوص آقای بهشتی که یکی از ستون‌ها برخاستن سینما بود، چند فیلمساز به سینما معرفی و حمایت شدند که اتفاق خوبی بود.»

الوند از جمله فیلمسازانی است که فعالیت خود را به عنوان نویسنده و کارگردان پیش از انقلاب آغاز کرد و فیلمی چون «فریاد زیر آب» را ساخت. او پس از پیروزی انقلاب، وقفه کوتاهی را در فعالیت حرفه‌ای تجربه کرد و سپس بار دیگر کارگردانی را از سر گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین