|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش در مورد اینکه آیا به دنبال مذاکره با ایران است، گفت: «دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیافتد و رک بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد.»
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران تحمیل کرد، اما مدعی شد که می‌خواهد با ایران به توافق برسد.

وی که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

ترامپ افزود: «ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ابتدا اعمال این تحریم‌ها را به ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط پدافند ایران ارتباط داد، اما گفت حتی در صورت عدم وقوع این حادثه نیز این دور از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد.

وی افزود: «ما خویشتنداری زیادی به خرج داده‌ایم، اما این به آن معنی نیست که در آینده هم همین کار را می‌کنیم.»

ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش در مورد اینکه آیا به دنبال مذاکره با ایران است، گفت: «دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیافتد و رک بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد.»

او که در دو سال گذشته ده‌ها تحریم علیه ملت ایران وضع کرده و چندین بار نیز از مردم ایران با لفظ «تروریست» یاد کرده، امروز مردم ایران را مردمی «فوق‌العاده» خواند و مدعی شد که اگر ایران واقعا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نباشد، دو کشور می‌توانند به سرعت به یک توافق دست پیدا کنند.

اعلام تحریم‌ها

دقایقی بعد از امضای فرمان اجرایی ترامپ، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت تحریم‌های تازه، «میلیاردها دلار» از دارایی‌های ایران را مسدود می‌کند.

به گفته وی، آمریکا دفتر رهبر انقلاب، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.

علاوه بر این، فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه پاسداران به نام‌های «عباس غلامشاهی»، «رمضان زیراهی»، «یدالله بادین»، «منصور روانکار» و «علی عظمایی» هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

در حال تکمیل...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین