|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۶۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در مناطق بویراحمد گرمسیری گزارش حضور ملخ برای ما ارسال شد که کارشناسان جهاد کشاورزی گچساران سریعا به محل اعزام شده و منطقه را پایش کردند.
 مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: تاکنون در 3هزار و 320 هکتار از اراضی این شهرستان در راستای مبارزه با ملخ ها سم‌پاشی صورت گرفته است.

سید وهاب پورالحسینی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: تمهیدات لازم جهت مبارزه با ملخ ها در شهرستان گچساران از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان اندیشیده شده است.

وی اظهارکرد: امروز با تلاش نیروهای جهاد کشاورزی گچساران بالغ بر1500 هکتار از اراضی این شهرستان در  مناطق سرآب ننیز، امام زاده جعفر، سربیشه، خربل، چم نوری جان بی بی، بابا کلان و خشاب لیشتر پایش شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: در مناطق بویراحمد گرمسیری گزارش حضور ملخ برای ما ارسال شد که کارشناسان جهاد کشاورزی گچساران سریعا به محل اعزام شده و منطقه را پایش کردند.

پورالحسینی تصریح کرد: در مناطق اسپر، مارین، دیل ، آرو و خیرآبادها ملخ به صورت جزئی بوده و از این مناطق عبور کردند.

وی ادامه داد: از عصر روز شنبه، چهارم خرداد و ساعت 3 بامداد امروز بالغ بر 270 هکتار در مناطق کانون هجوم ملخ ها اعم از "بابا کلان" و "خشاب لیشتر" سم پاشی شده است.این سم پاشی توسط 5 اکیپ با حضور 25 نفر نیرو انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه جهاد کشاورزی 8 دستگاه تراکتور و 14 نفر نیرو جهت مبارزه با ملخ و پایش مناطق آلوده را آماده دارد، عنوان کرد: در شهرستان گچساران به جز مناطق جنوبی هم مرز دیلم و گناوه مشکلی در خصوص هجوم ملخ ها وجود ندارد.

پورالحسینی بیان کرد: جا دارد از تمام مردم روستاهای گچساران و نیروهای بسیجی سپاه پاسداران و مرکز خدمات جهاد کشاورزی و فرماندار گچساران تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: تاکنون 46 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان گچساران در همین خصوص پایش شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گچساران اضافه کرد: تاکنون در 3 هزار و 320 هکتار از اراضی این شهرستان در راستای مبارزه با ملخ ها سم پاشی صورت گرفته است. در راستای هجوم ملخ ها خسارتی در مزارع این شهرستان نبوده و بیشتر مراتع بوده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین