|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که یکی از سرکردگان گروه تروریستی 'انصار بیت المقدس' روز جمعه به دست نیروهای ارتش این کشور در شمال شبه جزیره سینا کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، گروهک تروریستی انصار بیت المقدس، فعال ترین گروه شبه نظامی مستقر در شبه جزیره ناآرام سینا به شمار می رود که برای سرنگونی دولت این کشور می جنگد و در یک سال گذشته صدها تن از نظامیان و ماموران پلیس این کشور را کشته است.

این گروه همچنین در چند هفته اخیر سر چند تن از گروگان های خود را به اتهام جاسوسی بریده است.

سخنگوی ارتش مصر افزود: 'شحاطه فرحان' که در عملیات تهاجمی به ماموران پلیس و نیروهای امنیتی مصر دست داشته، در حمله در شهر رفح نزدیک مرز غزه کشته شد.

مقام های رسمی مصر در هفته گذشته نیز از کشته شدن 'ابو شطیه' فرمانده میدانی انصار بیت المقدس در درگیری های جنوب شهر رفح خبر دادند.

به گفته مقام های امنیتی مصر، انصار بیت المقدس با گروهک تروریستی داعش منشعب از القاعده ارتباط دارد که در تهاجم تابستانی خود، بخش های گسترده ای از مناطق مرزی عراق و سوریه را اشغال کرده است.

سرکردگان گروهک تروریستی داعش در ماه گذشته (سپتامبر) از شبه نظامیان مصری خواستند به تهاجم خود به نیروهای امنیتی مصر و بریدن سر اسیران و گروگان هایشان ادامه دهند.

ارتش مصر به رغم اجرای چند عملیات نظامی، هنوز برای رویارویی با عناصر انصار بیت المقدس و دیگر گروه های شبه نظامی، دچار مشکل است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین