|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۲۵۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
پژوهش های جدید نشان می دهد که برنامه های اندروید شما را ردیابی می کنند، حتی اگر شما این برنامه ها را متوقف کرده باشید.
پژوهش های جدید نشان می دهد که برنامه های اندروید شما را ردیابی می کنند، حتی اگر شما این برنامه ها را متوقف کرده باشید.

متاسفانه مسئله نقض حریم خصوصی و امنیت کاربران به شدت به موضوعی آزاردهنده تبدیل شده وروزی نیست که خبری در مورد نقش حریم خصوصی کاربران منتشر نشود.

اخیرا نیز نتایج یک پزوهش جدید نشان داده که بسیاری از برنامه های اندروید حریم خصوصی کاربران را نقض می کنند و اطلاعات کاربران را ذخیره می کنند، حتی اگر فرد این برنامه ها را متوقف کرده باشد.

درواقع این یک کابوس واقعی است که بعضی از برنامه ها تمامی فعالیت های شما را در طول زمان ردیابی کنند، حتی وقتی که شما این برنامه ها را متوقف کرده باشید.

طبق تحقیقات موسسه بین المللی علوم کامپیوتر، تقریبا 17،000 برنامه اندرویدی اطلاعات کاربران را ردیابی و جمع آوری میکنند و چندین برنامه متفاوت را به گوشی شما پیوند می زنند، این موضوع باعث در خطر بودن دائمی گوشی شما می شود. سرگئی اگلمان، سرپرست این تحقیق، گفت: "حریم خصوصی کاربر به واسطه این نوع میانبرها به طور کامل ناپدید می شود. زمانی که برنامه ها این شناسه های مداوم را جمع آوری می کنند، درواقع گوشی کاربر دائما در خطر است."

البته این نوع مشکلات سابقه ای طولانی در صنعت فناوری داردبه عنوان مثال، ادوبی در سال 2011 مجبور شد پس از شکایت هایی که در مورد قطعه های نرم افزاری مطرح شد که کوکیها را نگه می داشت، کل سیستم خود را بازیابی کند. شکایات مشابهی نیز در سال 2014 در مورد استفاده از سرویس های ورایزون و AT & T مطرح شد که نشان می داد کاربران توسط این دو سرویس در چندین دستگاه ردیابی می شوند و این ردیابی قابل پنهان کردن نیست. در سال 2012 نیز مایکروسافت، گوگل را متهم به دور زدن استانداردهای امنیتی خود کرد.

با همه این ها، گوگل اعلام کرده است که گزارش اگلمن را مورد بررسی قرار داده و اقداماتی را روی برخی از برنامه ها انجام داده است. این شرکت گفته که سیاست های جدیدی را برای جمع آوری شناسه های سخت افزاری، آی دی های اندرویدی و برخی اهداف مثل تشخیص تقلب مورد هدف قرار داده است.

یک سخنگوی گوگل در بیانیه ای گفت: "ما این مسائل را بسیار جدی می گیریم. ترکیب تبلیغات با شناسه های دستگاه به منظور شخصی سازی تبلیغات به شدت ممنوع است. ما دائما در حال بررسی برنامه ها از جمله موارد ذکر شده در این گزارش هستیم و زمانی که تبلیغات با خطمشی های ما مطابقت نداشته باشند واکنش نشان می دهیم."

منبع : انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین