کد خبر: ۲۴۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
۱۳.۸ واحد عددی است که ثبت شده است. کارشناسان می‌گویند این سهم در سال ۹۶ منطقی است و نشان از کیفیت سلامت را می‌دهد ولی در سال‌جاری با رشد قیمت‌ها این سهم کاهش پیداکرده است چرا که کاهش ارزش پول باعث شده مردم با درآمد حداقلی که به دست می‌آوردند در بخش‌های ضرروی زندگی خود هزینه کنند.
  ایران نوشت:آمار غیر رسمی گویایی آن است که از هر ۱۵ مغازه‌ای که در سطح پایتخت وجود دارد، بین ۴ تا ۵ مغازه به سمت ارائه خدمات مربوط به غذا می‌روند.

طبق این اطلاعات سرانه مصرف غذای بیرون از منزل در ماه بیش از ۲۵ وعده است و در کمترین حالت قیمت هر پرس غذا و یا فست فود بین ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان است. البته غذاهای ارزان‌تر مانند فلافل وجود دارد که سهم ایرانی‌ها در خوردن چنین غذاهای زیاد نیست. با این تفاسیر و با احتساب کمترین عدد وعده غذایی افراد ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنند. سرانه مصرف فست فود در ماه ١.٤ دفعه است. در قیاس با سایر کشورها، سهم ایرانی‌ها از خیلی از کشورها در خرید غذاهای بیرون از منزل و فست فود کمتر است و کشوری مانند امریکا و انگلیس در سر لیست خریداران غذاهای بیرونی و به خصوص فست فود هستند. مرکز آمار ایران در ادامه به سرانه مصرف میوه در هفته اشاره کرده است.

۱۳.۸ واحد عددی است که ثبت شده است. کارشناسان می‌گویند این سهم در سال ۹۶ منطقی است و نشان از کیفیت سلامت را می‌دهد ولی در سال‌جاری با رشد قیمت‌ها این سهم کاهش پیداکرده است چرا که کاهش ارزش پول باعث شده مردم با درآمد حداقلی که به دست می‌آوردند در بخش‌های ضرروی زندگی خود هزینه کنند. سرانه مصرف شیر در هفته هم به ۳.۷ لیوان رسیده است. عددی که بعد از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی روند نزولی خود را شروع کرد و حدود سه سال است که زنگ خطر کاهش مصرف لبنیات زده شده است. مصرف نوشابه ۱.۷ لیوان در هفته شده است. عددی که با افزایش قیمت نوشابه به‌طور قطع روند کاهشی به خود می‌گیرد.

​۴۸درصد مردم سراغ فست فود می روند
مرکز آمار ایران در گزارش خود عنوان کرده است، ٩.٧٨درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر، در هفته شیر مصرف می‌کرده‌اند و این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است. ٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال گذشته در هفته میوه مصرف کرده‌اند. حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال ٩٦ در ماه ماهی مصرف نکرده‌اند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذای بیرون از منزل مصرف کرده بودند. نکته دیگری که مرکز آمار سراغ آن رفته پوشاک و رفتار خرید مردم است. تأثیر تبلیغات صدا و سیما برای خرید پوشاک توسط افراد تنها ۰.۲ درصد است. بر این اساس، تماشای ویترین‌فروشگاه‌های پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کرده‌اند که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب کرده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین