|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۴۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
نمایندگان وشبکه فروش همانند موتور محرک شرکت های بیمه هستند و کارکنان شرکت در این بخش بایداین اعتقاد و باور را داشته باشند که شرکت های بیمه بدون وجود نمایندگان وشبکه فروش مانند هواپیمای بدون موتور هستند؛ از این رو این بخش برای تمامی ارکان و مدیران ارشد شرکت دارای اهمیت زیادی است وهمواره توجه ویژه ای به آن دارند.
همایش سراسری آموزشی دو روزه مسئولین امور نمایندگان وسنهاب استان ها وشعب تهران بیمه ایران در محل همایش های ایران زمین و با حضور آقایان مبرقعی عضوهیات مدیره، آریانپور معاون مدیرعامل در امورحقوقی و هماهنگی استان ها، شعب ونمایندگیها ، حقیقی پناه مدیرکل هماهنگی امور استان هاو شعب،  امیری مدیرکل استان تهران، روحی مدیرکل امور نمایندگان و پورکاویان مدیرکل امور حقوقی وقرار دادها  برگزار شد.

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از بیمه ایران، آقای مبرقعی، عضو هیات مدیره بیمه ایران در سخنانی در این همایش گفت : نمایندگان وشبکه فروش همانند موتور محرک شرکت های بیمه هستند و کارکنان شرکت در این بخش بایداین اعتقاد و باور را داشته باشند که شرکت های بیمه بدون وجود نمایندگان وشبکه فروش مانند هواپیمای بدون موتور هستند؛ از این رو این بخش  برای تمامی ارکان و مدیران ارشد شرکت دارای اهمیت زیادی است وهمواره توجه ویژه ای به آن دارند.

    عضو هیات مدیره بیمه ایران درادامه افزود : افراد متقاضی نمایندگی بیمه ایران در بدو ورود خود به شرکت، نگرش های مختلفی نسبت به فرهنگ سازمانی آن دارند و کارکنان بخش امور نمایندگان  با مسئولیت پذیری و منش اخلاقی بالای خود  باید، بیشترین تاثیر را بر آنان داشته باشند. همچنین، کارکنان این بخش در جذب وانتخاب افراد متقاضی نمایندگی باید دقت  وحساسیت زیادی داشته ومشکلات نمایندگان را به حداقل برسانند.

آقای مبرقعی خاطرنشان کرد : استراتژی و اولویت اصلی مدیران ارشد شرکت، سلامت، شفافیت و رعایت اخلاق حرفه ای توسط همه نمایندگان وشبکه فروش است. بنابراین، نمایندگان در همه حوزه ها به خصوص بیمه های زندگی در ابتدا باید تابع اخلاق حرفه ای بوده و از هر ابزاری برای جذب پرتفوی استفاده نکنند.

این موضوع باید توسط کارکنان امور نمایندگان به افرادی که متقاضی نمایندگی هستند منتقل شود تا آنها در بازاریابی، مخاطب خود را با صداقت و درستی جذب نموده و از به کارگیری مدل های دور از صداقت بپرهیزند، چراکه  عدم رعایت این موضوع به مرور زمان موجب ضرر و زیان شرکت های بیمه خواهد شد.

    در ادامه همایش آقای آریانپور با تاکید برتوان بالای مجموعه کارشناسان وکارکنان بیمه ایران، خواهان ارائه به موقع آمار واطلاعات به بیمه مرکزی وکنترل و نظارت دقیق بر عملکرد نمایندگان حقیقی وحقوقی شد .

    وی خاطر نشان کرد : نمایندگان بیمه ایران در سراسرکشور در خط مقدم شرکت برای جذب پرتفوی حضور دارند. بنابراین، همه مجموعه اداری وکارشناسی شرکت ، باید با تمام توان خود در خدمت این بخش قرار گیرند چرا که تقویت این بخش سبب تقویت کل مجموعه بیمه ایران شده و توان رقابتی را افزایش می دهد.

    آقای روحی مدیرکل امور نمایندگان، هدف از برگزاری این همایش را آموزش سنهاب وآیین نامه های بیمه مرکزی به مسئولین امور نمایندگان استان ها و شعب تهران شرکت سهامی بیمه ایران عنوان کرد وافزود: با توجه به اینکه عدم رعایت قوانین وآیین نامه ها وثبت اطلاعات در سنهاب باعث اعمال جریمه های سنگین از سوی بیمه مرکزی می گردد، مدیریت ارشد شرکت خواهان درک حساسیت موضوع از سوی کلیه مسئولین این امور شده است بنابراین باید تمامی قوانین ومقررات مربوط به آن به طور کامل رعایت شود .

    وی با اشاره به اهمیت نمایندگان وبخش فروش افزود : اقدامات مهمی از سال گذشته با حمایت اعضای هیات مدیره وپیگیری امور نمایندگان در این بخش صورت گرفته که از جمله آنها می توان به روان سازی ارائه خدمات به نمایندگان  و سهولت در تمدید پروانه نمایندگان وایجاد فرم اطلاعات نمایندگان برای تمدید پروانه، حذف مدارک غیر ضروری برای تمدید پروانه ها، برگزاری جلسات مستمر برای رسیدگی به تخلفات، برگزاری کلاس های آموزشی استانی، حذف شاخص های خطا دار سنهاب، تصویب دستور العمل تاسیس دفاتر فرعی برای شرکت های نمایندگی، راه اندازی کارگروه بازدید از دفاتر نمایندگی، ایجاد تسهیلات در آینده برای خرید دفاتر نمایندگی از طریق بانک ملت، ایجاد بیمه نامه مسئولیت برای دفاتر نمایندگی، تنظیم مقرارات برای  ساماندهی یوزرها، لغو امتیاز نمایندگان غیر فعال و دوشغله وموارد دیگر اشاره کرد.  

   آقای پورکاویان مدیر امورحقوقی وقراردادها نیز با اشاره به آیین نامه ها ومقررات مربوط به نمایندگان حقیقی وحقوقی ، کنترل ونظارت دقیق  برعملکرد شبکه فروش، اخذ مدارک قانونی و نگهداری از این مدارک را دارای اهمیت زیادی دانست وگفت :  باید از طریق ابزارهای مختلف عملکرد شبکه فروش کنترل شود تا حق بیمه های وصولی به موقع واریز شده و  تخلفات را به حداقل برسانیم و نحوه تعامل مناسبی بین نمایندگان رشته های جنرال و رشته عمر ایجاد نماییم.

    آقای حقیقی پناه مدیرکل هماهنگی امور استان هاو شعب نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شبکه فروش و نمایندگان بیمه ایران ، سامانه های سنهاب و آموزش های متناسب با آن اهمیت زیادی دارند، گفت : با توجه به تراکنش های زیادی که روزانه در سطوح مختلف شرکت صورت می گیرد، سامانه ای در این خصوص با عنوان (تحلیل پوششی داده ها) خریداری شد تا با استقرار این سامانه ها، مدل ارزیابی جدیدی در بخش های مختلف شرکت ایجاد شود.

    وی تمرکز و انسجام اطلاعات را برای صاحبان سهام، مدیران ومسئولان شرکت مهم دانست وافزود : با توجه به افزایش تراکنش ها، از ابزارهای گذشته نمی توان برای تحلیل داده ها و اطلاعات استفاده کرد؛ بنابراین از همه مجموعه و دست اندرکاران به خصوص کارکنان امور نمایندگان می خواهم که توجه ویژه ای برای ثبت اطلاعات واستفاده از این مدل داشته باشند .

    گفتنی است این همایش آموزشی به مدت دو روز برگزار شده و در پایان به شرکت کنندگان گواهی آموزشی دوره اعطا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین