|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
حمید درخشان نیا در مراسمی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سازمان ثبت احوال گفت: تا کنون بیش از ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت نام کرده‌اند که طی سه سال اخیر حدود ۴۴ میلیون کارت صادر شده است.
رئیس سازمان ثبت احوال گفت:تاکنون حدود ۴۴ میلیون کارت صادر شده و همچنین کمتر از ۱۵ میلیون نفر واجد شرایط باقی مانده‌اند تا این پروژه تکمیل شود.

 حمید درخشان نیا در مراسمی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سازمان ثبت احوال گفت: تا کنون بیش از ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت نام کرده‌اند که طی سه سال اخیر حدود ۴۴ میلیون کارت صادر شده است.

وی تصریح کرد:‌ برنامه داشتیم امسال در ۳ دی ماه پروژه کارت ملی هوشمند را به طور کامل به اتمام برسانیم؛ اما با مشکلات بودجه و اعتباری و مشکلات دیگر که در اواخر سال گذشته پیش آمد این کار کمی به تأخیر افتاد اما در کوتاهترین مدت این کار را به پایان می‌رسانیم و به زودی مردم از آثار این پروژه مهم بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی، بیش از ۱۹۰ دستگاه اجرایی و نهادهای عمومی به پایگاه‌های اطلاعاتی جمعیت کشور به صورت برخط متصل هستند و بیش از ۲۰۰ هزار نقطه در کشور از سازمان ثبت احوال احراز هویت می‌کنند.

 وی همچنین به دستاوردهای دیگر این سازمان اشاره کرد و گفت:‌ تشکیل کارگروه اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال پس از حدود چهار دهه نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در مرحله نهایی بوده است زیرا نیاز داشتیم قوانین را بازنگری کنیم و مناسب با تحولات عظیمی که در ثبت صورت گرفته قانون داشته باشیم که این پروژه از دو سال گذشته با جدیت آغاز شده و به زودی شاهد تحقق این موفقیت خواهیم بود.

رئیس سازمان ثبت احوال در ادامه اضافه کرد: تلاشمان این است که پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور را از حیث ارتباط سببی و نسبی نیز کامل کنیم. همچنین از دیگر اقدامات این سازمان می‌توان به ارائه خدمت سکونت محور برای آحاد ایرانیان با بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد و اقدام برای بهره برداری از کارت ملی هوشمند اشاره کرد که از مزایای این اتفاق بزرگ شفاف سازی اطلاعات و جلوگیری از جعل و فساد است.

وی اظهار کرد: دفاتر اسناد رسمی نیز از این پس، با استفاده از کارت ملی هوشمند و اخذ اثر انگشت، تطبیق آن و استعلام بر خط از پایگاه اطلاعاتی جمعیت و تایید انطباق و امضاء، هویت افراد را استعلام می‌کند.

درخشان نیا از صحبت‌هایش به رونمایی از سامانه ثبت تغییر نشانی که در این نشست نیز از آن رونمایی شد اشاره کرد و گفت: در این اقدام کد شخصی افراد در کنار مکان و نشانی آنها قرار خواهد گرفت یعنی افراد تغییر نشانی خود را در این سامانه ثبت خواهند کرد و به روز رسانی آدرس افراد انجام خواهد شد.

وی افزود: در ابتدای سال جاری شورای اجرایی فناوری اطلاعات مصوبه‌ای ابلاغ کرد که به موجب آن تکلیف شد همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند آدرس، نشانی و کد پستی افراد را فقط از سازمان ثبت احوال استعلام کنند و این تحول بزرگ باعث می‌شود که تمام آدرس‌ها از فرم‌های کاغذی و کاربرگ‌های الکترونیکی حذف شود که این اقدام می‌تواند در جهت توجه به حقوق شهروندی افراد و شناسایی جمعیت و مهاجرت جمعیت باشد.

درخشان نیا گفت: از امروز مردم فرصت دارند به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کنند و نشانی خود را در صورت تغییر ظرف ۲۰ روز از زمان تغییر به ثبت احوال اعلام کنند و با این اقدام ظرف یک سال تمام دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند که از مردم آدرس نگیرند و کاربرگ‌های الکترونیکی و فرم‌های کاغذی آدرس حذف شود.

رئیس سازمان ثبت احوال تصریح کرد: امیدواریم این کار که از امروز آغاز شده است ظرف مدت یک سال تمام شود تا بتوانیم با این اقدام بر افتخارات دوره دولت تدبیر و امید بیافزاییم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین