کد خبر: ۲۴۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
معاون اقتصادی منطقه آزاد انزلی گفت: با راه‌اندازی کریدور اقتصادی چین، قزاقستان، ایران بسیاری از کالا و قطعات وارداتی از راه بندر کاسپین مزیت رقابتی پیدا می‌کند و به‌صرفه تمام می‌شود.
معاون اقتصادی منطقه آزاد انزلی گفت: با راه‌اندازی کریدور اقتصادی چین، قزاقستان، ایران بسیاری از کالا و قطعات وارداتی از راه بندر کاسپین مزیت رقابتی پیدا می‌کند و به‌صرفه تمام می‌شود.

وحید طالب‌پوردر حاشیه همایش سراسری معاونین اقتصادی مناطق آزاد در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: بندر کاسپین یکی از بنادر مهم دریای خزر و مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد انزلی است، این بندر با 2 پست اسکله و ظرفیت 2 میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال به‌بهره‌برداری رسیده است.

وی بابیان اینکه بندر کاسپین به‌صورت رسمی امسال فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: از دوهه قبل تاکنون بیش‌از 600 میلیارد تومان صرف توسعه زیرساخت‌های این بندر شامل ساخت انواع مخازن سوخت، مخازن دپوی روغن، اسکله‌های کارگو و کانتینری و انبارهای روباز شده است.

معاون اقتصادی منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با تفاهم‌نامه ها و ملاقات‌هایی که میان مقامات ایران، قزاقستان و چین که انجام شده، با راه اندازی کریدور اقتصادی چین، قزاقستان و ایران، این بندر بخشی مهمی از کالاهای وارداتی استان‌های شمالی و مرکزی کشور حوزه این بندر از چین را به دوش بکشد.

طالب‌پور گفت: این کریدور اقتصادی که از ارومچین چین شروع می‌شود، با رسیدن به قزاقستان و سپس مهم‌ترین بندر این کشور،اکتائو، به بندر انزلی می‌رسد؛ این کریدور نسبت به مسیرهای سنتی مثل بندرعباس و بنادر جنوبی کشور برای واردات کالاهای وارداتی ایران از چین و به‌ویژه قطعات خودرو وارداتی از چین که در کارخانجات خودروسازی تهران استفاده می‌شود، صرفه اقتصادی فراوانی دارد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد انزلی بابیان اینکه ظرفیت بندر کاسپین با یک برنامه توسعه جامع قرار است با ایجاد 22 پست اسکله به 18 میلیون تن درسال برسد، گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این بندر ترانزیت است، این بندر قرار است با مذاکرات انجام شده، به مرکز ترانزیت گندم صادراتی قزاقستان و روسیه به عراق تبدیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین