|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۳۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
به همین دلیل شاید عدم ثبات جامعه، سبب شده که صداوسیما از این شاخه به آن شاخه بپرد و خیلی وحدت رویه نداشته باشد؛ بنابراین سبب گله‌ بیش از پیش مخاطبان رسانه می‌شود.
کارگردان سریال «هوش سیاه» با اشاره به اینکه محتوای سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به سمت غم و اندوه رفته، معتقد است که باید درباره تخلیه روانی مردم در دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین سازمان صداوسیما فکری اندیشیده شود تا مردم با آرامش خاطر فردای خود را شروع کنند.

مسعود آب‌پرور در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی تاثیر برنامه‌های نمایشی در فکر و روان مردم بیان کرد: فکر می‌کنم یک رسانه که شکل و شمایل رسانه ملی دارد، یعنی از یک تفکر سرچشمه می‌گیرد و قرار  است که وظیفه و ماموریت آن گرد آوردن یک ملت باشد، حتما باید مجموعه‌ای از افراد با در نظر گرفتن ضرورت‌های فرهنگی، ملی و سیاسی را دور هم جمع کند و اتاق فکری تشکیل دهد. همچنین یک مرام‌نامه، شیوه کار و رویه‌ای را برای آن رسانه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کند. صداوسیما ضمن اینکه اهداف تبلیغی را تشریح و ابلاغ می‌کند به لحاظ فرهنگی، فکری، روانی و اجتماعی حتما باید رویکردهای خاصی داشته و اهداف معینی را دنبال کند.

او با اشاره به وظیفه صداوسیما برای تخلیه روانی مردم اظهار کرد: اگر دچار و گرفتار فشار اقتصادی هستیم و این فشار مردم را آزرده‌خاطر می‌کند، حتما لازم است که درباره تخلیه روانی مردم در دستگاه‌ها، سازمان‌ها و همچنین سازمان صداوسیما فکری اندیشیده شود تا موجبات تخلیه روان آن‌ها را فراهم کنند که مردم با آرامش خاطر فردای خود را شروع کنند، نه اینکه به فشارهای روانی آن‌ها اضافه شود؛ بنابراین به یک اتاق فکر و برنامه‌ریزی نیاز دارد چون کار فرهنگی باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد.

کارگردان سریال‌های «زخم» و «لژیونر» ادامه داد: کشور ما جزو کشورهای خاص دنیاست که برنامه‌ریزی بلند مدت فرهنگی در  آن جواب نمی‌دهد، تقریبا هر روز یک ماجرای جدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داریم که موجب دغدغه در جامعه می‌شود. به همین دلیل شاید عدم ثبات جامعه، سبب شده که صداوسیما از این شاخه به آن شاخه بپرد و خیلی وحدت رویه نداشته باشد؛ بنابراین سبب گله‌ بیش از پیش مخاطبان رسانه می‌شود.

آب‌پرور در پایان به تولید کارهای طنز اشاره کرد و گفت: به نسل جدیدی از کار طنز نیاز است؛ یعنی کار دوستان برنامه‌سازی که قبلا کار طنز کرده‌اند و موفق بودند تقریبا جواب نمی‌دهد و نیاز به کارهای جدیدی است تا اثرگذار باشد البته این مساله میزان ریسک را در سازمان صدا وسیما بالا می‌برد. اما کارهای جدید طنز باید ساخته شود و نسل جدید در حوزه طنز باید ورود پیدا کنند البته این نسل همیشه وجود دارند فقط به اعتماد بیشتر نیاز است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین