|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
کارشناسان هواشناسی اردبیل با توجه به این پیش بینی از ساکنان منطقه به ویژه اهالی روستاهای واقع در دامنه های کوهستانی و نیز مسافران و میهمانان تابستانی خواسته اند نکات ایمنی از جمله دوری از خطرهای آذرخش و خودداری از قرار گرفتن در مسیرهای سیلاب و حاشیه و بستر رودخانه ها را به شکل جدی رعایت کنند.
رگبارهای موقتی تابستانه از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) در اردبیل و برخی مناطق کوهستانی و مستعد این استان به وقوع خواهند پیوست.

نقشه های هواشناسی نشانگر رخنه جریان های شمالی به نوار شمالی ایران و قسمت هایی از شمال غرب ایران زمین است که با کسب رطوبت از دریای خزر در حال تقویت و گسترش است.

با شکل گیری این الگو و نیز با توجه به شرایط فصلی و دینامیکی حاکم بر این نقاط به تدریج ساکنان اردبیل و قسمت هایی از نقاط کوهستانی و مستعد شاهد شکل گیری ابرهای جوششی موسوم به کومولونیمبوس در آسمان ، آغاز رعد و برق و بارش های رگباری و پراکنده خواهند بود.

اوج این ناپایداری های جوی از ظهر جمعه تا روز شنبه پیش بینی می شود و از امشب (پنجشنبه شب) تا یکشنبه آینده به خاطر نفوذ هوای خنک از عرض های بالاتر دمای هوا در این نقاط کاهش می یابد.

همچنین وزش تندبادهای لحظه ای و موقتی از دیگر پدیده های شایان توجه در این مدت در استان اردبیل خواهد بود.

کارشناسان هواشناسی اردبیل با توجه به این پیش بینی از ساکنان منطقه به ویژه اهالی روستاهای واقع در دامنه های کوهستانی و نیز مسافران و میهمانان تابستانی مستقر در مناطق ییلاقی و سیاحتی این استان خواسته اند نکات ایمنی از جمله دوری از خطرهای آذرخش و خودداری از قرار گرفتن در مسیرهای سیلاب و حاشیه و بستر رودخانه ها را به شکل جدی رعایت کنند.

در شامگاه پنجشنبه آسمان اردبیل کمی تا نیمه ابری است و سلول های پراکنده ای از ابرهای جوششی کومولونیمبوس در کرانه های غربی آسمان امکان وقوع رگبارها و رعد و برق در ساعات آینده در این شهر را تقویت می نماید.

دمای هوای فعلی اردبیل 15 درجه سانتی گراد بالای صفر است.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.

به خاطر وجود آب و هوای خنک و دلپذیر در بیشتر روزهای تابستان هزاران نفر از نقاط دور و نزدیک ایران در این فصل روانه این استان می شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین