کد خبر: ۲۳۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کشت پور با بیان اینکه تهران کلانشهر بزرگی است و باید خطوط جدید مترو در آن تعریف شود، گفت: خوشبختانه بسیاری از خطوط در حال احداث، عملیات سیویل آنها به پایان رسیده است و تنها نیازمند ورود واگن‌ها است که می‌توان برای افزایش بهره وری خطوط فعلی نیز واگن‌های جدیدی را وارد خط کنیم.
 گزینه‌ پست شهرداری تهران برنامه‌های خود برای اداره شهر تهران را تشریح کرد.

رسول کشت پور یکی از گزینه‌های پست شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح برنامه‌های خود برای اداره شهر تهران در صورت انتخاب به عنوان شهردار تهران، گفت: مشکلات و گرفتاری‌های شهر تهران بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم حل مشکلات را بر اساس مطالبات مردمی اولویت‌بندی کنیم باید بگویم که می‌توان بر روی سه هدف متمرکز شد.

وی با بیان اینکه باید به یاد داشته باشیم که ما در شهر تهران علاوه بر مشکلات جدی، با محدودیت منابع روبرو هستیم، افزود: با این حال یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی خود را، به روزرسانی برنامه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا قرار خواهم داد، که البته برای حل مشکل و برای کاهش آلایندگی هوای تهران تنها شهرداری تهران مسئولیت ندارد و باید در قالب یک برنامه منسجم و تشکیل کارگروهی با حضور مسئولان دولتی، مدیران ذیربط و اعضای مدیریت شهری این موضوع را پیگیری کنیم تا شاهد کاهش آلایندگی در شهر تهران باشیم.

وی با بیان اینکه زمستان در راه است و باید حل معضل آلودگی هوا به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد گفت:‌ مهمترین هدف اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا باید باشد.

کشت پور با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در راستای کاهش ترافیک شهری دومین برنامه وی در صورت انتخاب به عنوان شهردار تهران است، گفت: باید توجه داشته باشیم که شرایط تهران به گونه‌ای است که تنها راه حل‌مان توسعه ناوگان انبوه بر است که بتواند مشکلات زیست محیطی را کاهش داده و در عین حال ترافیک را نیز حل کند که بر همین اساس توسعه قطار شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مترو تنها روزانه دو میلیون مسافر جابجا می‌کند، گفت: این در حالیست که باید تا پایان مدیریت شهری فعلی این رقم را به دو برابر برسانیم که هدف استراتژیک و راهبردی ما است که می‌توانیم با تمرکز همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و ... در شهرداری و با اتکاء به منابع دولتی، بهره وری در این زمینه را افزایش دهیم.

کشت پور با بیان اینکه تهران کلانشهر بزرگی است و باید خطوط جدید مترو در آن تعریف شود، گفت: خوشبختانه بسیاری از خطوط در حال احداث، عملیات سیویل آنها به پایان رسیده است و تنها نیازمند ورود واگن‌ها است که می‌توان برای افزایش بهره وری خطوط فعلی نیز واگن‌های جدیدی را وارد خط کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی افزایش نشاط و شادی و همچنین ایجاد محیط‌های مفرح را در دستور کار قرار خواهیم داد، گفت: می‌توان با بهره گیری از جشن‌های مذهبی و ملی رویدادهای شادی را در شهر ایجاد کنیم.

کشت پور با بیان اینکه توسعه فرهنگ شهر نشینی یکی دیگر از برنامه‌های وی برای اداره شهر تهران است، گفت: بدون تعارف در زمینه آموزش شهروندی عقب هستیم و با هدف یادگیری و تغییر رفتار شهروندان باید به سمت آموزش شهروندی پیش برویم. هر چند که معتقدم باید کار را از مدیران شهری آغاز کرد و بعد به عنوان یک تکلیف مردم را مورد آموزش قرار داد و مطمئن هستم که می‌توانیم سالیانه ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان را مورد آموزش قرار داده و آنان به عنوان ساکنین شهر تبدیل به شهروندانی شوند که حس تعلق محیطی دارند که می‌بایست حتما سرفصل‌های آموزشی را منطبق با سبک زندگی ایرانی – اسلامی تعریف کرد.

کشت پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه سوم پنج ساله شهر تهران که در شورای شهر در حال بررسی است، گفت: برنامه سوم خالی از اشکال نیست اما می‌توانیم با نگاه اصلاحی و انتقادی آن را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه برنامه سوم مسیر حرکت را به ما نشان می‌دهد و باید برنامه قابل سنجش و ارزیابی باشد که هر سه ماه یکبار پایش شود، در مورد بدهی‌های شهرداری نیز گفت: شهرداری تهران بدهی سنگین ۵۲ هزار میلیارد تومانی دارد اما می‌توانیم بسته مدیریت حرفه‌ای داشته باشیم و در سه بخش مدیریت دارایی، مدیریت مطالبات و مدیریت بدهی آن را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه تهران شهر فرصت‌ها است و باید تلاش کنیم که با انسجام و همدلی بیشتر مشکلات را پشت سر بگذاریم، گفت: با برنامه‌هایی که در حوزه مدیریت منابع مالی دارم، پرداخت بدهی‌ها کار سخت و سنگینی نخواهد بود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین