کد خبر: ۲۳۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
صوفی در ادامه درباره مسابقه «برنده باش» نیز اظهار کرد: توفیق نیافتن این برنامه‌ به این دلیل است که از محمدرضا گلزار در جای خود استفاده نشده است. آقای گلزار مجری خوبی نیست، هنرپیشه‌ی خوبی است؛ بنابراین وقتی از ایشان به عنوان مجری استفاده می‌کنیم هم برنامه اشکال پیدا می‌کند و هم ویژگی‌های هنری آقای گلزار زیر سوال می‌رود.
دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ضمن تاکید بر حفظ برنامه‌های برند در تلویزیون، افراط و تفریط در استفاده از سلبریتی‌ها را از آفت‌های تلویزیون دانست که رویه‌ای قاعده‌مند نیست.

محمد حسین صوفی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره سیاست شورای نظارت در راستای برنامه‌های برند تلویزیونی، اظهار کرد: شورای نظارت بر صداوسیما وظیفه‌اش نظارت بر اجرای مقررات و ضوابط در سازمان صداوسیماست. وظیفه این شورا نظارت بر اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی است که وظیفه‌ی سازمان صدا و سیما را مشخص می‌کند. این شورا همچنین بر اجرای مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد ضوابط و شرایط و ماموریت‌های شورای نظارت است. هدفش هم این است که سازمان صداوسیما را کمک کند که در جهت بهبود برنامه‌هایش پیش برود. به تعبیری دیگر، نگهداری برندهای صداوسیما، به افزایش مخاطبان تلویزیون کمک می‌کند تا افزایش برنامه‌های پرمخاطب را به دنبال داشته باشد.

او درباره‌ی تعامل صداوسیما با شورای نظارت به ایسنا چنین گفت: در سال‌های اخیر نظارت خوبی ما بین صداوسیما و شورای نظارت بر سازمان وجود داشته است. لیکن به خاطر کمبود اعتبارات و مشکلات اعتباری که در سازمان صداوسیما وجود دارد، تلویزیون مجبور شده است دنبال کاهش برخی از برنامه‌ها و همچنین افزایش برخی دیگر از برنامه‌ها باشد.

دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما سپس در پاسخ به این پرسش که چرا تلویزیونی که سال‌ها قبل از حضور سلبریتی‌هایی از جمله محمدرضا گلزار روی آنتن زنده جلوگیری می‌کرد، حالا این رویه را تغییر داده و چنین افرادی در مقام مجری تلویزیون بهره می‌گیرد؟ اظهار کرد: برنامه‌های تلویزیون دائما باید به دنبال تنوع، خلاقیت و نوآوری باشند. اما یکی از آفت‌هایی که همه‌ عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و رسانه‌ای دارند، توجه بلاوجه به سلبریتی‌ها یا شخصیت‌های فرهنگی هنری است که گاهی اوقات در قالب مجری، مهمان و ... جلب توجه می‌کند. هر جایی که ما افراط و تفریط داشته‌ایم، بد بوده است. هرجا که به قاعده عمل کرده‌ایم خوب بوده است؛ بنابراین اگر چنانچه ضابطه‌ای وجود داشته باشد جذب مخاطب به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. بر همین اساس یکی از کارهایی که دوستان ما در شورای نظارت به سازمان تذکر می‌دهند، این است که برای استفاده و به‌کارگیری از سلبریتی‌ها چه در قالب مجری و چه در قالب مهمان و چه کارشناس حتما قاعده‌ای وجود داشته باشد. مردم از بی‌قاعده بودن، بی‌انضباط بودن و بی‌نظم بودن نگران هستند. ولی اگر چنانچه قاعده‌ای وجود داشته باشد که در برنامه‌های مرتبط ما هنرمندان، ورزشکاران و به طور کلی سلبریتی‌ها را داریم هیچ مانعی ندارد ولی زمانی که افراط و تفریط می شود، این قاعده برهم می‌ریزد. اما اساس بر این این است که تلویزیون با استفاده از سلبریتی‌ها مخاطب را جذب کند.

صوفی در ادامه درباره مسابقه «برنده باش» نیز اظهار کرد: توفیق نیافتن این برنامه‌ به این دلیل است که از محمدرضا گلزار در جای خود استفاده نشده است. آقای گلزار مجری خوبی نیست، هنرپیشه‌ی خوبی است؛ بنابراین وقتی از ایشان به عنوان مجری استفاده می‌کنیم هم برنامه اشکال پیدا می‌کند و هم ویژگی‌های هنری آقای گلزار زیر سوال می‌رود. در هر جایی که ما بدون برنامه بدون مطالعه و بدون بررسی و بدون در نظر گرفتن سلائق مخاطب و بدون در نظر گرفتن توانمندی‌های یک مجری، از او استفاده می‌کنیم، مخاطب پس می‌زند و جذابیت نخواهد داشت؛ بنابراین آقای گلزار یک هنرپیشه‌ است و نه یک مجری، آقای گودرزی یه هنرپیشه‌ است نه یک مجری؛ بنابراین آنها را باید در جای خود استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در شورای نظارت انواع تذکرات به تلویزیون داده می‌شود و به تدریج این تذکرها خروجی خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین