کد خبر: ۲۳۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
به گفته او، در نیمه دوم امسال، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران نزدیک به ۴۲ درصد کاهش داشته که از تحریم و تهدید متاثر بوده است.
سفر به ایران برای گردشگران خارجی تا ۵۰ درصد ارزان‌تر شده است. برای همین آمد و شد از کشورهای همسایه تا ۵۱ درصد بیشتر شده است، اما این ارزانی هنوز گردشگران کشورهای دیگر را وسوسه نکرده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوش‌بین است که این ارزانی، آمار گردشگران غیرمنطقه‌ای را هم جابه‌جا و افت آن را در نیمه دوم سال جبران کند. اما ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ معتقد است: تا وقتی ارزانی و امنیت ایران در تلویزیون‌های جهانی به تصویر کشیده نشود، به سختی می‌توان نظر گردشگرانی را که از سفر به ایران می‌ترسند، تغییر داد.

پورفرج در عین حال اظهارات علی‌اصغر مونسان را درباره افزایش سفر گردشگران کشورهای حاشیه و همسایه ایران تایید کرد و به ایسنا گفت:‌ هرچند که سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کم شده، اما تلاش ما این است که با کاهش هزینه سفر، افت این بازار را جبران کنیم.

به گفته او، در نیمه دوم امسال، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران نزدیک به ۴۲ درصد کاهش داشته که از تحریم و تهدید متاثر بوده است.

وی با بیان این‌که آژانس‌های داخلی تحت تاثیر نوسانات ارز، نرخ سفر ایران را تا حدود ۵۶ درصد کاهش داده‌اند، افزود: تمام آژانس‌های خارجی که با بازار ایران کار می‌کنند از قیمت ارز در کشورمان اطلاع دارند و این بازار را رصد می‌کنند، بنابراین اگر قیمت‌ها واقعی و متعادل نباشد معترض می‌شوند. خودشان هم قیمت تور ایران را پایین نگه داشته‌اند تا گردشگر جذب کنند.

او به سیاه‌نمایی‌هایی که علیه ایران می‌شود و موجی از نگرانی را در بیرون از مرزها راه انداخته است، اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ‌بیشتر از هر زمان دیگری به تبلیغات نیاز داریم تا نشان دهیم این کشور امن است. در روزهای آینده جلسه‌ای با آقای مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ خواهم داشت تا درباره ضرورت تبلیغات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مذاکره کنیم.

رییس جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: متاسفانه وقتی حرف از تبلیغات گردشگری می‌شود، ما را به صدا و سیما ارجاع می‌دهند، درحالی‌که مخاطبان این رسانه، جامعه هدف ما نیستند. این تبلیغات باید در شبکه‌های بزرگ و موثر انجام شود تا اثر خود را بگذارد.

او گفت: با همین رویکرد برای حضور در تعداد بیشتری از نمایشگاه بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است که البته در شرایط ارزی تامین هزینه‌های آن برای بخش خصوصی سنگین است. سال گذشته یک حضور در نمایشگاه مهم آلمان بیش از ۴ هزار یورو خرج برداشت که تمام آن را بخش خصوصی پرداخت. با توجه به افزایش نرخ ارز، ‌ تامین کل این هزینه از توان بخش خصوصی خارج شده است، برای همین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌خواهیم در این مسیر همراه‌تر باشد و دست‌کم هزینه اجاره زمین غرفه‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تقبل کند.

پورفرج گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کنار تبلیغات رسانه‌ای معنی پیدا می‌کند، بنابراین می‌طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایط حساس حاضر سریع‌تر وارد عمل شود تا سال ۲۰۱۹ با رشد گردشگر از همه بازارها همراه شود. ما باید نشان دهیم که ایران امن است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین