|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
»
کد خبر: ۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
آنچه که در سوریه و عراق می گذرد اجرای سیاست از پیش تعیین شده از سال 2009 برای رسیدن به تهران است به همین دلیل سوریه و ایران در یک کشتی قرار دارد.
تدبیر و امیدولید المعلم وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: با برادران ایرانی هماهنگی کاملی در همه زمینه ها داریم.

به نقل از خبرگزاری سوریه برادران کاملی را با برادران در ایران در همه زمینه ها داریم اما اصلا معاهده دفاع مشترک میان دو کشور وجود ندارد.

المعلم اضافه کرد: آنچه که در سوریه و عراق می گذرد اجرای سیاست از پیش تعیین شده از سال 2009 برای رسیدن به تهران است به همین دلیل سوریه و ایران در یک کشتی قرار دارد.

او درباره واکنش سوریه به حمله احتمالی خارجی به این کشور گفت: فکر نمی کنم از اساس چنین خبری درباره حمله نظامی به سوریه واقعیت داشته باشد بلکه اکثر این خبرها، جنگ روانی است
البته احتمالا حمله ای نیز صورت بگیرد. برای شهروندان سوریه تفاوتی میان اصابت موشک های کروز و گلوله خمپاره در مناطق مسکونی آنها وجود ندارد.

وزیر خارجه سوریه افزود: در صورتی که چنین حمله ای صورت بگیرد در مقابل ما دو گزینه است تسلیم شویم یا اینکه از خود با وسایل موجود دفاع کنیم و این بهترین گزینه است و نمی خواهم بیشتر از این سخن بگویم.

وی تاکید کرد: در صورتی که هدف حمله نظامی به سوریه ایجاد موازنه در میدان جنگ سوریه میان نیروهای دولتی با افراد مسلح باشد چنین هدفی محقق نمی شود چرا که برای مردم سوریه کافی است که کشورهای بزرگ فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگر کشورها مقابل آنها صف آرایی کرده اند و ملت سوریه هم مقابل آنها مقاومت و پایداری کرده اندو به این مقاومت خود ادامه می دهند.

المعلم ادامه داد: سوریه لقمه آسانی نیست. با شفافیت با کمیته تحقیق تعامل کردیم و به کشف واقعیت پایبند هستیم. آنچه که آمریکایی ها درباره سوریه مطرح می کنند دروغ است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین